تبیان، دستیار زندگی

برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی

سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا با حضور صاحب‌نظران داخلی، سفیران، رایزنان فرهنگی و سرکنسول‌های ۱۴ کشور در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهر در خوی برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 قربانعلی سعادت با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا که در سالن حوزه استاندار برگزار شد، همچنین با اشاره به همزمانی برگزاری این همایش با ماه محرم، اظهار کرد: با توجه به اینکه در ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) قرار داریم، باید برنامه‌های این همایش به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که شئونات این ماه رعایت شود.
شمس و مولانا

او با تاکید بر لزوم هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف برای برگزاری مطلوب این همایش افزود: تا کنون اقدامات خوبی برای شناساندن شمس تبریزی و بهبود وضعیت عمرانی بارگاه شمس در خوی انجام شده و این کار باید به‌صورت مدون و ادامه‌دار باشد.

در ادامه این جلسه، سیدمحمد عابدینی فرماندار خوی با ارائه گزارشی از روند برگزاری سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا گفت: در راستای تفاهم‌نامه منعقدشده با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کشور، فراخوان برگزاری سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خرداد امسال توسط تولیت شمس تبریزی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

او اظهار کرد: در این رابطه ۱۸۶ نفر از پژوهشگران، محققان و استادان دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برای حضور در همایش ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۷ نفر برای مرحله داوری پذیرش شدند.

عابدینی ادامه داد: پس از طی مراحل داوری در سه مرحله، تعداد ۱۲ مقاله برای ارائه در سالن اصلی همایش و چهار مقاله برای ارائه و دفاع در پنل‌های تخصصی انتخاب شدند.

فرماندار خوی اظهار کرد: از ۶۷ مقاله داوری‌شده تعداد ۲۰ مقاله برای چاپ در کتاب مجموعه مقالات و تعداد سه مقاله برای چاپ در فصلنامه تخصصی و بین‌المللی"کهن‌نامه ادب پارسی" وزارت علوم انتخاب شدند.

او با بیان اینکه بیشتر مقالات رسیده از داخل کشور به این همایش از تهران بوده است افزود: بسیاری از مقالات خارجی رسیده نیز از کشورهای هند، پاکستان، عراق، تاجیکستان، آمریکا، صربستان، افغانستان و ترکیه بوده است.

او همچنین گفت: علاوه بر آن، به منظور همکاری و هماهنگی با وزارت امور خارجه برای حضور سفیران و رایزن‌های فرهنگی کشورها در سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا، ارتباط تنگاتنگی با نمایندگی وزارت امور خارجه در استان برقرار شده است. 

منبع: ایسنا