تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه اسفناج پلو

واقعا که بی نظیره ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اسفناج پلو

 مواد لازم:


اسفناج ۱ کیلوگرم
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
سس یا رب انار به مقدار لازم
برنج ۲ پیمانه
پیاز بزرگ ۲ عدد
لپه‎ ۱ فنجان
آب نارنج غلیظ ۱/۲ فنجان
سیر ۳ حبه
رب گوجه ‌فرنگی ۱ قاشق غذا خوری
روغن به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
زعفران به مقدار لازم


زمان تهیه ۴۵ دقیقه
زمان پخت ۶۰ دقیقه

طرز تهیه:


۱ اسفناج را خرد کرده، حدود نصف لیوان از آن را کنار گذاشته و باقی را با نصف فنجان آب در قابلمه می پزیم. می گذاریم کاملا آبش کشیده شود و به خوردش برود.

۲ لپه را جداگانه کمی پخته سپس آبکش می کنیم.

۳ یک عدد پیاز را خرد و تفت داده و سپس گوشت به آن اضافه می کنیم و ادویه و نمک و کمی زعفران زده و پس از تفت دادن لپه را به مخلوط می افزائیم، کمی آب می ریزیم تا گوشت کاملا بپزد و آبش کشیده شود. سپس ربها یا رب و سس انار را اضافه کرده تفت می دهیم.

۴ در ظرف دیگر روغن داغ می کنیم و پیاز باقی مانده را خرد و در آن تفت می دهیم. سیر را به صورت خرد شده اضافه می کنیم. پس از تفت دادن اسفناج خام را افزوده و کمی که تفت خورد اسفناج پخته را می افزائیم و مخلوط را خوب سرخ می کنیم سپس آب نارنج را به آن می افزائیم. اگر آب نارنج رقیق بود مقدار بیشتری از آن نیاز است.

۵ مخلوط اسفناج را به مخلوط گوشت افزوده و کاملا مخلوط می کنیم . ترشی و ادویه و نمک غذا را باب میل خود اندازه می کنیم.

۶ برنج را کمی زنده تر بر می داریم و آبکش کرده و در آبکش به آن آب و روغن داغ را می افزائیم. سپس ته دیگ مورد نظر را کف قابلمه چیده و رویش یک لایه برنج می ریزیم و سپس یک لایه از مواد و روی آن کمی دارچین و زغفران می ریزیم، این لایه ها را یک بار دیگر تکرار می کنیم. سپس باقی برنج را روی سطح داده و کمی زعفران رویش می ریزیم و چند سوراخ ایجاد کرده و برنج را دم می کنیم، پس از دم کشیدن، با احتیاط برنج و مواد را مخلوط کرده و سرو می کنیم.

منبع: پاپیون
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.