تبیان، دستیار زندگی

بهترین سالاد برای رژیم غذایی چیست؟

سالاد در انواع مختلف، این روزها مهمان سفره افرادی شده است که می خواهند لاغر شوند. آنها قبل از غذا یک بشقاب سالاد خورده و پس از آن غذا می خورند. آنها با خود می اندیشند که این کار باعث می شود که حجم معده پر شده و دیگر نیازی به خوردن غذا ندارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بهترین سالاد برای لاغری
افکار و به تبع آن اعمال اشتباهی از این دست باعث می شود که شما لاغر نشده و حتی روز به روز هم به حجم بدنتان افزوده گردد.

خوب است بدانید که مصرف سالاد تنها زمانی به لاغر شدن کمک می ‌کند که جایگزین بخشی از حجم غذایی شود که فرد قصد خوردن آن را دارد. به بیان دیگر با توجه به اینکه سالاد فیبر زیادی دارد، خوردن آن قبل از غذا معده را پر می ‌کند، اما زیاده‌روی در مصرف آن به همراه غذا می تواند به بزرگ تر شدن حجم معده و در نتیجه افزایش اشتها بیانجامد.


اهمیت سالاد خوب:

همه ما می دانیم که فیبرها به لاغری کمک می کنند. به دلیل آنکه در معده حجیم می شوند و به موجب آن سیری طولانی مدتی ایجاد می کنند. در این صورت هم شما کمتر به سراغ مصرف مواد غذایی پرکالری می روید.

سالاد خوب:

یک سالاد ساده کاهو به همراه خیار، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای، هویج، کلم ‌یا جوانه که با آبغوره ‌یا آبلیموی تازه خورده شود، نه تنها در لاغر شدن مؤثر است، بلکه ویتامین های مورد نیاز بدن را نیز تأمین می ‌کند. این سالاد اگر به همراه روغن زیتون میل شود، تاثیر فوق العاده ای در رفع و درمان یبوست نیز خواهد داشت.

اهمیت روغن زیتون:

به این دلیل که بدن بیشتر مواد مغذی مانند ویتامین های A، D، E و K را با وجود مواد چرب جذب می کند، برای همین روغن زیتون بهترین سس محسوب می شود چون به بدن کمک می کند مواد مغذی موجود در سالاد را بهتر جذب کند. نتایج پژوهشی که در دانشگاه ایالت اوهایو انجام شده نشان می دهد در خون افرادی که سالادشان را با روغن زیتون می‌ خوردند میزان زیادی کاروتنوئید وجود دارد. علاوه بر این نتایج پژوهش‌ های زیادی که انجام شده نشان می‌ دهد که این اسیدهای چرب اشباع نشده می‌ تواند به آب شدن چربی‌ های دور شکم کمک کند و اشتها را کاهش دهند.

استفاده از پنیر:

اگر پنیر کم چرب و به میزان متعادلی مصرف شود کمک می‌ کند تا شما احساس سیری کنید و به وزن متعادل نزدیک‌ تر شوید. پنیر بهترین منبع کلسیم است و این ماده معدنی نیز به لاغری کمک زیادی می‌ کند. توصیه می شود روی سالادتان چند ورقه پنیر پارمیسان اضافه کنید.

مجله پزشکی مثبت سبز
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.