تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه دونات یا پیراشکی

تزئین این دونات های خوشمزه هم بنا بر سلیقه هر نفر متفاوته. میشه همینطور ساده سرو بشه و یا بعد از خنک شدن با پودر قند یا شکلات مایع و ترافل و چیپس شکلاتی و خیلی مواد تزئینی دیگه سرو کرد که ترکیب همه این تزئینات خیلی زیباتر هم میشه.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سالاد الویه

مواد اصلی
سیب زمینی متوسط ۴ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
سینه‌ مرغ یا کالباس ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
خیارشور ۳۰۰ گرم
هـویج متوسط ۳ عدد
نخود فرنگی ۳۰۰ گرم
سس مایونز ۵ قاشق غذا خوری
آبلیمو ۱-۲ قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه
زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۰ دقیقه
۱ برای خوش طعم کردن این سالاد هویج را با کمی شکر یا عسل بخارپز و به صورت نگینی خرد کنید و به سایر محتویات بیفزایید.
۲ ابتدا مرغ را به همراه پیاز، نمک و آب کم بگذارید که بپزد، به طوری که وقتی پخت مقدار آب باقی مانده بسیار کم باشد. این طوری مرغ مزه بهتری دارد. بعد از پختن کاملا ریز و ریش ریش کنید.
۳ نخود فرنگی را هم با مقداری نمک و آب بریزید و آبش را جدا کنید. سیب زمینی و تخم مرغ را به شکل پوره در آورید. بهتر است این کار با رنده یا غذا ساز انجام بگیرد که گلوله های سیب زمینی باقی نماند.
۴ خیار شورها را هم نگینی و ریز خرد کرده و موادی را که آماده کرده اید باهم مخلوط کنید.
۵ طریقه طعم دار کردن و خوشمزه شدن سس سالاد الویه سس مایونز برای مخلوط شدن با مواد خشکی که بالا توضیح دادیم، مقداری غلیظ است. برای رقیق کردن و همچنین خوش طعم تر شدن غذا، چهار قاشق سس را با یک قاشق آبلیمو و دو قاشق آب مرغی که باقی مانده بود مخلوط کنید و مقدار کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و با مواد مخلوط کنید. اگر دیدید مقدار سس کم است، به نسبتی که توضیح دادیم دوباره سس را تهیه کنید و اضافه کنید.

سایر نکات
برخی افراد به سالاد الویه فلفل دلمه‌ای، ذرت یا کالباس اضافه می‌کنند اما این کار را توصیه نمی‌کنم زیرا نه تنها طعم مناسبی ایجاد نمی‌کند، بلکه غذای به دست آمده دیگر سالاد الویه نخواهد بود
چاشنی و ادویه مناسب این غذا، فلفل سیاه و کمی آب‌لیموی تازه است. آب‌لیمو را فقط باید به اندازه‌ای اضافه کرد که بوی تخم‌مرغ پخته را بپوشاند و سالاد ترش نشود
از رنده کردن مواد غذایی مانند هویج یا خیار شور جدا خودداری کنید زیرا این کار باعث می‌شود سالاد الویه آب بیندازد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.