تبیان، دستیار زندگی

10 دلیل برای اینکه باید یوگا را از امروز آغاز کنید

هر چند من معمولاً آخرین فردی هستم که پیگیری شنیده ها را توصیه می کنم، وسعت درگیری مردم با این ورزش، خود نشان می دهد که چیزی در میان وجو دارد. اگر شما یوگا را دوست نداید حداقل می توانید بدانید که چرا !؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلامت، ورزش و تندرستی، تابناک با تو، استرس، ورزش، یوگا،کشش،بیماری همه گیر، سبک زندگی،کاهش وزن، بارداری، آرتروز
وقت شما گرانبهاست؛ پس چرا باید وقت خود را خرج ورزش یوگا کنید؟ شما می توانید به سراغ زومبا و یا تکواندو بروید و یا اینکه چُرت بزنید یا به پیاده روی بروید و یا حتی کمی شنا کنید. در واقع همه اینها عالی هستند و شما می توانید آنها را انجام دهید؛ اما شما باید ورزش یوگا را نیز انجام دهید.

در اینجا به بیان ده دلیل برای چرایی این کار می پردازیم؛
1. شما در استرس هستید
متأسفانه، استرس و دوست آن نگرانی و اضطراب، مشکل بسیاری از مردم است و تأثیرات منفی آنها روی سلامت نشان داده شده است. یوگا برای کاهش و رهایی از علائم فیزیکی استرس ( حتی در زمان حمله اضطرابی) و نیز برای آرام کردن ذهن بسیار مفید است. من اغلب ورزش یوگا را به عنوان یک دروازه برای بیرون راندن استرس شخص و یا استرس محیط و محل کار از زندگی مردم دیده ام.
2. شما نمی توانید دست خود را به انگشتان پایتان برسانید
در تمام مدت مردم می گویند که احتمالاً نمی توانند ورزش یوگا را انجام دهند؛ آن هم به این علت که آنها نمی توانند دست خود را به انگشتان پای خود برسانند! این دقیقاً همان کاری است که یوگا برای آن درست شده؛ بهبود انعطاف پذیری نه فقط برای همسترینگ شما بلکه برای تمام بدن شما که نتیجه تضمینی انجام نظم تمرینات یوگاست.
3. شما کل روز را پشت میز خود هستید
حالت و وضعیت بدن برای اغلب مردمی که بیشتر روز کاری خود را مقابل کامپیوتر نشسته اند، موضوع مهم و بزرگی است. اگر با خودرو به محل کار می روید و وقت استراحت خود را نیز روی یک نیمکت می نشینید، در کمترین حالت به زودی خود را همراه کمردرد پیدا خواهید کرد. به روش های مختلفی ورزش یوگا به شما کمک می کند تا ستون فقرات شما راست و عمود و شانه هایتان به سمت عقب قرار گیرد. این روش ها، شامل کشش هایی می شود که شما می توانید حتی در محل کار خود انجام دهید.
4. کمر شما آسیب می بیند
همان گونه که در بالا اشاره کردم، کمرد درد یک بیماری همه گیر برای سبک زندگی بی تحرک است. برای حرکت کردن برخاستن و انجام حرکات کششی چند بار در هفته می تواند پیشگیرانه باشد و حتی دردی را که هم اکنون دچار آن هستید درمان کند. از آنجا که کمردرد می تواند به علل گوناگونی ایجاد شود، اگر درد مزمن دارید، مراجعه به یک دکتر بسیار مهم است؛ اما راهنمای ما برای کمردرد، اطلاعات مفیدی در مورد تأثیر ورزش یوگا روی کمردرد را به شما خواهد داد.
5. شما به دنبال کاهش ورزن هستید
ورزش یوگا برای کاهش وزن، کمی موضوع بحث برانگیزی است. در حالی که میزان زیادی از شواهد علمی وجود دارد که حتی پرتحرک ترین سبک های ورزش های یوگا، کالری زیادی را نمی سوزاند،شواهد بسیاری هست که برخی از مردم بر این باورند، ورزش یوگا نقش مهمی در کاهش وزن آنها بازی کرده است. اما همچنان گفته می شود که ورزش یوگا نقش مکمل در ارتقای سبک زندگی سالم و بهبود گزینه های روزمره را بازی می کند.
6. شما دچار آرتروز هستید
افرادی که دچار آرتروز هستند، توصیه می شود تا بدن خود را حرکت دهند و فعال باشند. اما آنها به اشکالی از تمرینات نیاز دارند که برخورد کمی داشته باشند و روی مفاصل به آرامی انجام شوند. یوگا ورزش مناسب برای این کار است. چنانچه می توانید، کلاسی که برای افراد دچار آرتروز تدارک دیده شده، پیدا کنید تا مطمئن باشید، مربی شما با بیماری آرتروز آشنایی دارد.
7. شما باردار هستید
تبریک! اگر شما تا به حال ورزش یوگا را انجام نداده اید، الان وقت عالی است برای شروع ! دلایل زیادی برای انجام یوگا در زمان بارداری وجود دارد. ورزش یوگا می تواند شما را برای یک زایمان راحت به وسیله باز کردن بدن شما و اعمال تکنیک های تحمل درد، آماده سازد. کلاس های یوگای قبل از تولد، مدتی را برای آرام کردن و اتصال با بدن در حال تغییر به شما ارائه می دهد.
8. شما می توانید یک وقفه داشته و زمان داشته باشید
زمانی را که کودک بودید و در حال تحرک و مادر به شما می گفت که یک نفس عمیق بکشید، به یاد می آورید؟ بله این روش همچنان مؤثر است. ورزش های هوازی که در کلاس های یوگا تعلیم داده می شود (ورزش های پرانایاما)، ابزارهای حیرت آوری برای بهبود عملکرد تنفسی و کنترل تاثیر آن روی سیستم عصبی مرکزی به شما ارائه می دهد. همچنین ورزش یوگا برای شما یک وقفه و زمان استراحت برای ادامه روز ایجاد می کند.
9. شما فقط می خواهید که احساس بهتری داشته باشید
شاید شما ورزش یوگا را در ابتدا فقط برای ورزش امتحان کنید و یا به دلایل دیگر اما پس از انجام یوگا، شما به زودی درخواهید یافت که فواید یوگا فراتر از اثرات فیزیکی است و تاثیرات روحی بسیاری روی شما خواهد داشت.
10. بقیه افراد نیز در حال انجام یوگا هستند
فقط شما کنجکاو نیستید؛ وقتی که می بینید همه افراد از پستچی محل تا مدیر شرکت شما و حتی مادرتان در حال انجام حرکات یوگا هستند؛ هر چند من معمولاً آخرین فردی هستم که پیگیری شنیده ها را توصیه می کنم، وسعت درگیری مردم با این ورزش، خود نشان می دهد که چیزی در میان وجو دارد. اگر شما یوگا را دوست نداید حداقل می توانید بدانید که چرا !؟

منبع : تابناک با تو
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.