تبیان، دستیار زندگی

لباس‌های چرک را دراتاق خواب نگه ندارید

مطالعات محققان دانشگاه شفیلد انگلیس نشان می‌دهد نگهداری لباس‌های چرک در اتاق خواب، باعث رشد و گسترش ساس می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :


حشرات، ساس، لباس های چرک، اتاق خواب، رختخواب ،بوی ناخوشایند
 وجود حشرات خون‌خوار در اماکن سکونتی مانند منازل، خوابگاه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و سربازخانه‌ها یکی از معضلات جامعه است و محققان با روش‌های مختلف سعی در کاهش جمعیت این حشرات موذی دارند.مطالعات جدید محققان دانشگاه شفیلد نشان می‌دهد احتمال وجود ساس و حشرات میکروسکوپی موذی در لباس‌های آلوده و خاکی بسیار زیاد است و نگهداری این لباس‌ها در اتاق خواب به رشد و گسترش آنان منجرمی‌شود.
اگراین حشرات موذی و آزاردهنده وارد اتاق خواب، مبلمان، رختخواب و لباس‌ها شوند، رهایی از آنان بسیار دشوار است.بوی به جا مانده از انسان در لباس‌های پوشیده و کثیف برای ساس بسیار جذاب است و همین عامل باعث رشد حشره می‌شود.اگر این لباس‌ها کف زمین یا روی مبلمان قرار داشته باشند، به راحتی پخش می‌شوند.
محققان معتقدند شست وشوی سریع لباس‌های چرک و خشک‌کردن آن در فضای آزاد بهترین روش برای رهایی از این حشرات است. درصورتی‌که امکان شست وشوی سریع لباس‌ها وجود نداشته باشد، می‌توان آن‌ها را تا زمان شست وشو در یک کیسه سربسته و دور از اتاق خواب و مبلمان نگهداری کرد.
ساس قبل از تغذیه به رنگ قهوه‌ای روشن و به شکل یک بیضی مسطح با اندازه ای حدود پنج میلی‌متر است و پس از مکیدن خون، متورم و تیره‌تر می‌شود. این حشرات می‌توانند بدون وجود غذا تا شش ماه زنده بمانند و احساس ناخوشایندی در فرد ایجاد کنند.باوجود این که این حشرات توانایی پرش و پرواز ندارند، ولی به راحتی روی سطوح می‌خزند و در تمام ساختمان پخش می‌شوند. ملافه، درز تشک و مبلمان مهم ترین زیستگاه این حشرات است.

منبع : خراسان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.