تبیان، دستیار زندگی
ته از دانشمندان و اندیشمندان حوزه علمیه كه ریاست عالیهجامعة الامام الصادق (ع ) را عهده دار مى باشند. در سال 1310 هجرى شمسى در قریه كن (شمال غربى تهـران ) دیده به جهان گشود.پس از تحصیلات دبستانى , به سال 1324 ابتدا به مدرسـ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت اللّه حاج شیخ محمدرضا مهدوى كنى دامت برکاته

از دانشمندان و اندیشمندان حوزه علمیه كه ریاست عالیه
جامعة الامام الصادق (ع ) را عهده دار مى باشند.
در سال 1310 هجرى شمسى در قریه كن (شمال غربى تهـران ) دیده به جهان گشود.
پس از تحصیلات دبستانى , به سال 1324 ابتدا به مدرسـه سپهسالار [شهید مطهرى ] وارد شد و سپس به مدرسه ى لرزاده كه سرپرستى آن را مرحوم آقاى برهان عهده دار بودند رفت و مدت سه سال به تحصیل پرداخت .
در سن هجده سالگى , براى ادامه ى تحصیل به حوزه علمیه قم هجرت كرد و سطوح عالى را از محضر حضـرات آیات : مجاهدى , آقا شیخ عبدالجواد جبل عاملى , سلطانى طباطبائى , نجفـى مرعشى و شهید صدوقى , و علوم عقلیـه و فلسفـه را نزد آیت اللّه سید محمدحسین طباطبایى و آیة اللّه رفیعى قزوینى , وعلم كلام را نزد آیة اللّه مرتضى مطهرى فرا گرفت .

همچنین درس خــارج فقـه و اصول را بـه مدت پنج سـال از محضر آیت اللّه العظمى بروجردى و نه سال از محضر حضرت امام خمینى فرا گرفت .وى پس از رحلت مرحـوم آیت اللّه العظمى بروجردى در سال 1340 به تهران بازگشت و در حوزه علمیه مروى به تدریس پرداخت .
ایشان از مؤسسین جامعة الامام الصادق (ع ) است و هم اكنون ضمن تدریس در حوزه علمیه مروى ریاست عالیه این دانشگاه را نیز به عهده دارد.
تالیفات:
نقطه هاى آغاز در اخلاق عملى