تبیان، دستیار زندگی

زمان طولانی تصویربرداری مانع حضورفاطمه معمتد آریا شد

نزدیک به چهار سال است بدون سرو صدا و بدون خبر درگیر ساخت سریال«لحظه گرگ و میش» هستم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
حسین طاهری

حسین طاهری تهیه کننده سریال «لحظه گرگ و میش»‌ درباره روند تولید این سریال گفت: تقریبا دو ماه است کار تصویربرداری این مجموعه شروع شده و تا سال آینده طول می کشد. تا الان خانم فاطمه گودرزی و آقای علیرضا کمالی جلوی دوربین رفته اند. این سریال در دو فصل روایت می شود که فصل یک روایت دهه ۶۰ و فصل دو این مجموعه نمایشی در دهه ۷۰ روایت می شود.
وی ادامه داد: این سریال در تهران و چند شهرستان شمالی تصویربرداری می شود. ۲۰درصد این سریال در شهر های شمالی تصویر برداری خواهد شد. بازیگران فصل یک کامل شده است ،اما برای تصویربرداری فصل دوم چند بازگیر به کار اضافه خواهند شد.
طاهری درباره عدم حضور فاطمه معتمد آریا در این سریال توضیح داد: از بهمن ماه کار پیش تولید این سریال را شروع کردیم و به موازات بازیگران اصلی این سریال، ۴۰۰ نفر از بازیگران تئاترهم برای مان کار ارسال کردند. به همین نحوه بازیگران این سریال انتخاب شدند. ما در انتخاب بازیگر به خانم معتمد آریا رسیدیم ،از ایشان دعوت کردیم دو ماه هم باهم جلسه داشتیم .ایشان دوست داشتند در این مجموعه همکاری کنند، اما چون نقشی که قرار بود ایشان بازی کنند نقش طولانی و پرکار و پر رنگی بود و ایشان برنامه های از پیش تعیین شده ای داشتند ، برنامه های شان با زمان تصویربرداری تداخل داشت .مدت زمان زیاد کار ما مانع حضور ایشان در این سریال شد.
طاهری درباره انتخاب همایون اسعدیان به عنوان کارگردان این مجموعه نمایشی عنوان کرد: همایون اسعدیان بعد از تصویب طرح فیلمنامه این سریال به عنوان مشاور فیلمنامه در این پروژه انتخاب شدند. در طول کار با فیلمنامه انس گرفتند و وقتی علاقه ایشان را به این کار دیدم یک روز به خانه سینما رفتم و از ایشان درخواست کردم به عنوان کارگردان این سریال با این پروژه ادامه همکاری داشته باشند.
تهیه کننده سریال «لحظه گرگ ومیش» درباره وجه تمایز فیلمنامه این مجموعه با سایر فیلم های تاریخی توضیح داد:فیلمنامه این کار چند نکته اساسی دارد. این مجموعه یک سریال خانوادگی است که روایت کننده اتفاقات دهه ۶۰ است. خانواده ای که داستان این سریال را رقم می زند یک خانواده پزشک هستند که در روایت داستان به حاشیه های مشکلات و معضلات پزشکی در آن زمان نیز می پردازد.
حسین طاهری درباره فعالیت های دیگرش گفت: در حال حاضر به تولید این سریال مشغول هستم و نزدیک به چهار سال است بدون سرو صدا و بدون خبر که درگیر ساخت این سریال هستم،از نوشتن فیمنامه تا به امروز که مشغول تصویربرداری هستیم . همیشه به این موضوع معتقدم که تعدد و کثرت کار مهم نیست،اما این نکته بسیار مهم است که در پایان، یک کار ارزشمند را به مخاطب عرضه کنیم. برای همین در ساخت این سریال نهایت دقت و توجه شده است تا بتوانیم مخاطب های بیشتری را برای تلویزیون و مجموعه های نمایشی جذب کنیم.

منبع: صبا