تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان بسیجی گفت: مختصات فرهنگ بسیجی همواره باید چارچوب عمل ما قرار بگیرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرهنگ بسیجی همواره باید چارچوب عمل ما باشد

وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان بسیجی گفت: مختصات فرهنگ بسیجی همواره باید چار چوب عمل ما قرار بگیرد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

فرهنگ بسیجی همواره باید چارچوب عمل ما باشد

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز، سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترك پایگاه های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با موضوع یاد یاران كه در سازمان بسیج برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا و یاران با وفایش و سالروز شهادت امام سجاد (ع) و هم چنین گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدا حریم حرم و شهید حججی و رهبر كبیر انقلاب و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، اظهار كرد: در سال 59، كمتر از 20 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی سپری نشده بود و پایه های نظام قوام لازم را پیدا نكرده بود كه جمهوری اسلامی ایران از سوی همه كشورهای شرق و غرب مورد هجمه سنگین قرار گرفت.

وی افزود: ابرقدرت هایی كه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را پشتیبانی می كردند هرگز تصور نمی كردند در آن شرایط، مردم ایران بتوانند 8 سال یعنی 2 برابر جنگ های جهانی مقاومت كنند و ذره ای از خاك كشور را از دست ندهند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح كرد: بسیج در تداوم انقلاب و مقاومت 8 ساله دفاع مقدس نقش اساسی ایفا كرد و قوام و دوام انقلاب اسلامی را طی دهه های گذشته برعهده داشته است.

وی ادامه داد: بسیج ابتدا با اهداف ایفای نقش مكمل برای نیروهای نظامی توسط رهبر كبیر انقلاب ایجاد شد اما در ادامه با نهادینه شدن فرهنگ بسیجی، نظام جمهوری اسلامی ایران توانست قوام و دوام خود را تضمین كند.

بطحایی افزود: فرهنگ بسیجی همان فرهنگ عاشورایی است كه هرساله در ماه محرم آن را مرور می كنیم و درس هایی از جمله ایثار، شهادت، عزت، جوانمردی، استكبار ستیزی را در ذهن خود یادآوری می كنیم.

وی خاطرنشان كرد: مختصات فرهنگ بسیج كه برگرفته از قیام امام حسین (ع) است همواره باید در زندگی ما عملیاتی شود و تنها به شعار فرهنگ بسیجی بسنده نكنیم.

وزیر آموزش و پرورش تداوم نظام جمهوری اسلامی را منوط به ادامه فرهنگ بسیجی در جامعه  دانست و اظهار كرد: افتخار دارم از ابتدای تشكیل بسیج به عضویت این نهاد در آمده ا م و معتقدم فرهنگ بسیجی انسان را از خطر تلاطم های سیاسی حفظ می كند.

وی افزود: رستگاری آموزش و پرورش موفقیت نظام را در پی خواهد داشت و این رستگاری تنها در به كارگیری فرهنگ بسیجی در حوزه اجرایی میسر خواهد شد.

عضو كابینه تدبیر و امید خاطرنشان كرد: مختصات فرهنگ بسیج باید همواره چارچوب عمل ما قرار گیرد و مراقبت از مسیر بسیجی را به عنوان یك وظیفه اصلی خود بدانیم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش