تبیان، دستیار زندگی

گسترش تجارت الکترونیک در کشورهای حاشیه خلیج فارس

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد :جنگ تجارت الکترونیک در کشورهای حاشیه خلیج فارس با راه اندازی سایت های خرید آنلاین شدت گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گسترش تجارت الکترونیک
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، جنگ تجارت الکترونیک در منطقه خلیج فارس با افتتاح سایت 'noon.com'شدت خواهد گرفت.سایت 'noon.com' درحالی در کشورهای عربی راه اندازی می شود که شش ماه پیش مجموعه 'امازون' آمریکا توانسته بود سایت 'Market.COM' را قبضه کند.

براساس این گزارش، کاربران پلتفرم این سایت اعلام کردند که این سایت که هزاران کالا را برای خریداران آنلاین به شکل اینترنتی در امارات به نمایش خواهد گذاشت،راه اندازی شده است. این سایت قرار است که نرم افزار گوشی موبایل خود را نیز در روزهای آینده ارایه دهد و همچنین این سایت در روزهای آینده در ریاض عربستان نیز افتتاح می شود.

این سایت پروژه ای مشترک است که با همکاری 'محمد العبار' رئیس مجموعه ساخت و سازهای کلان امارات و مجموعه ای از سرمایه داران شامل صندوق سرمایه گذاری های عمومی عربستان و نیز مشارکت شرکت تجاری کویتی 'محمد حمود الشایع' راه اندازی شده است.

براساس این گزارش، سرمایه اولیه راه اندازی این سایت یک میلیارد دلار است.سرمایه گذاران این سایت در تلاشند تا سایت نون اولین پلتفرم بازاریابی الکترونیک در منطقه به زبان عربی باشد. العبار سرمایه گذار اماراتی در سال 2005نتوانست سایت 'Market.COM' (بازار. کام) را در دبی خریداری کند و مجموعه آمازون با پرداخت مبلغی بالغ بر 650 میلیون دلار آن را خریداری کرد. آمازون.کام (Amazon.com) شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، واشنگتن تأسیس شد.

این شرکت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب، آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد. وب‌گاه آمازون، بخش اعظم از کسب‌وکار این شرکت بشمار می‌آید، که طیف وسیعی از خدمات و کالاها، از طریق آن عرضه می‌گردد. از ویژگی‌های این وب‌گاه، امکان ورق زدن و مطالعه نسخه الکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است، که در این وب سایت برای فروش گذاشته شده است.
منبع: ایرنا