تبیان، دستیار زندگی

نگارش قصه‌ای با فضای «پس از باران»

یک تهیه کننده تلویزیون درباره فیلمنامه جدیدش بیان کرد که قصه «خورشید همچنان می درخشد» در مرحله نگارش است که در طرح اولیه آن از ۲ کتاب از چارلز دیکنز الهام گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اسماعیل عفیفه با اشاره به ۲ سریالی که قصد ساختشان را دارد، عنوان کرد: سریال «پای بست» به نویسندگی سعید فرهادی یک فیلمنامه ۱۳ تا ۱۵ قسمتی دارد که تاکنون ۱۱ قسمت از آن به نگارش درآمده و موضوعی به‌روز دارد که سوژه با دو خط داستانی پیش می رود.
اسماعیل عفیفه

وی با اشاره به سریال دیگری که بنای ساختش را دارد، بیان کرد: سریال «خورشید همچنان می درخشد» اثری است که در شمال کشور تولید خواهد شد و اثری فولکلوریک است البته نه اینکه صرفا کاری روستایی باشد بلکه بنا داریم فضایی مثل «پس از باران» و یا «خانه ای در تاریکی» داشته باشد.

عفیفه با اشاره به ویژگی های بدیعی از این کار اظهار کرد: البته این فیلمنامه قصه نویی دارد و من در طرح آن از دو رمان چارلز دیکنز یعنی «دیوید کاپرفیلد» و «آرزوهای بزرگ» الهام گرفته ام.

تهیه کننده «آنام» درباره اینکه از چه بخشی از این داستان ها الهام گرفته است، توضیح داد: از کتاب «دیوید کاپرفیلد» بخشی از ماجرا که پسری، پدرش را از دست می دهد و با مشکلات و مسایل بسیاری مواجه می شود و در داستان «آرزوهای بزرگ» مواجهه شخصیت داستان با مردی فراری از زندان را داریم.

وی با اشاره به نویسندگانی که بنا بوده با او همکاری کنند، اظهار کرد: این قصه فعلا فقط طراحی شده و هنوز به مرحله نگارش نرسیده است. چند نویسنده مختلف شروع به نگارش فیلمنامه کردند اما چندان رضایتبخش نبود و در مقطعی هم قرار شد نغمه ثمینی فیلمنامه این سریال را بنویسد اما به دلیل گرفتاری در «شهرزاد» و با وجود اینکه خیلی قصه را هم دوست داشت نتوانست به این پروژه بیاید.

تهیه کننده سریال های «پریا» و «پس از باران» در پایان درباره مضامین مورد استفاده در طرح سریال «خورشید همچنان می درخشد» عنوان کرد: این مجموعه از بحث های فرهنگی، تاریخی و فولکلور برخوردار است و در فضای دهه ۴۰ می گذرد.

منبع: مهر