تبیان، دستیار زندگی

با این نکات به صورت طبیعی زیبا باشید

همه خانوما دوست دارن همیشه زیبا و جذاب باشن. خوشبختانه برای داشتن یک ظاهر زیبا نیازی نیست که حتما زیادی پول هزینه کنید. همین که یکسری نکات رو در خانه رعایت کنید و از درمان های خانگی استفاده کنید کافی ست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پوست، برجسته کردن لب ،مسواک، روغن زیتون ،آکنه ،عسل ،التهاب پوست، جوش، پاک کننده آرایش، موهای زیر پوستی، تیرگی زیر چشم

محلول آب و نمک ورم را کم کرده و پوست را تازه نگه می دارد
نمک را در آب حل کنید. حوله را به محلول آغشته کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

لب ها را با روغن و مسواک برجسته کنید
مقداری روغن آرایشی روی لب ها بمالید (روغن بادام، هلو یا بالم لب) سپس با یک مسواک نرم به آرامی به مدت ۱ دقیقه روی لب ها بکشید.

از روغن زیتون برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید
ماساژ دادن صورت با روغن زیتون پوست را پاکیزه و نرم نگه می دارد. برای این کار ابتدا صورت را بخور دهید سپس به مدت ۷ دقیقه با روغن زیتون ماساژ دهید. برای این که به نتایج بهتری برسید این کار را هر ۴ الی ۵ روز تکرار کنید.

عسل التهاب را کاهش داده و آکنه ها را از بین می برد
اگر درست در روز مهمانی یک جوش بزرگ روی پوست صورت تان ظاهر شده است با یک روش می توانید از شرش خیلی زود خلاص شوید. مقداری عسل روی جوش بزنید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشوئید. با این روش اندازه جوش کمی کوچک تر می شود و بقیه آن را با آرایش می توانید بپوشانید.

برای کاهش التهاب صورت از قطره چشم استفاده کنید
یک روش دیگر برای خلاص شدن از جوش های آزار دهنده استفاده از قطره چشم است. یک عدد پد پنبه ای را برداشته و به قطره چشم (قطره التهاب و قرمزی چشم) آغشته کنید. به مدت ۳ الی ۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس به آرامی آن را روی جوش قرار دهید.

پاک کننده آرایش کاملا طبیعی و خانگی
به نسبت ۳ در ۱ آب و روغن زیتون را داخل یک بطری با هم میکس کنید. سپس بطری را تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

استفاده از جوش شیرین برای موهای زیر پوستی
درست کردن این اسکراب بسیار آسان است. ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین، ۱ قاشق چای خوری بلغور جو آسیاب شده و یک قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا حالت خمیری در بیاید. سپس به پوست بزنید و بعد از ۵ دقیقه با آب گرم بشوئید.

استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن تیرگی زیر چشم
۱ قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک لیوان آب گرم یا چای مخلوط کنید. پد پنبه ای را به آن آغشته کنید و زیر چشم ها قرار دهید. به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید، با آب بشوئید و در آخر کمی نرم کننده بزنید.هر روز این کار را تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

از روغن نارگیل و اسطوخودوس برای بلند شدن مژه ها استفاده کنید
½ قاشق چای خوری روغن نارگیل را با ۲ الی ۴ قطره روغن اسطوخودوس ترکیب کنید. پنبه یا گوش پاک کن را به محلول آغشته کنید و به آرامی از ریشه تا نوک مژه ها بزنید. این کار را حداقل سه بار در هفته تکرار کنید تا مژه های بلندتر، ضخیم تر و سالم تری داشته باشید.
منبع : بدونیم
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.