تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص آمادگی جسمانی دانش آموزان نقطه عطفی برای بررسی تأثیر درس تربیت بدنی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تعیین وضعیت آمادگی جسمانی دانش ‌آموزان بر اساس استانداردها

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: شاخص آمادگی جسمانی دانش‌آموزان نقطه عطفی برای بررسی تأثیر درس تربیت بدنی است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

تعیین وضعیت آمادگی جسمانی دانش ‌آموزان بر اساس استانداردها

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از باشگاه دانش پژوهان جوان، حسین بابویی به معیارهای آمادگی جسمانی برای دانش‌آموزان اشاره و اظهار کرد: برای ارزیابی آمادگی جسمانی دانش‌ آموزان به تفکیک گروه سنی و جنسیت، استانداردی تهیه شده تا بر اساس آن وضعیت دانش ‌آموزان شناسایی شود.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به این استانداردهای در نظر گرفته شده روند آموزش ‌ها قبل و بعد از اجرای برنامه ‌ها مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: یکی از اهدافی که در ساعت تربیت بدنی در نظر گرفته شده ارتقای سطح سلامت دانش ‌آموزان است و این استاندارد در نظر گرفته شده شاخصی برای تعیین سطح دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

بابویی با اشاره به اینکه یک تست اولیه از دانش ‌آموزان انجام می‌شود بیان کرد: این تست به وضعیت اولیه دانش ‌آموزان اشاره دارد بعد از پایان برنامه ارزیابی‌ ها نشان می ‌دهد تا چه حد آموزش ‌ها موجب شده که دانش ‌آموز به استاندارد سنی خود دست یابد.

وی تصریح کرد: بررسی ‌ها با توجه به این استاندارد به طور مداوم در حال اجرا بوده و پس از یک دوره سه ساله بازنگری در این استاندارد خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استانداردهای در نظر گرفته شده برای آمادگی جسمانی به طور دفترچه از ابتدای سال در اختیار اولیا قرار می‌گیرد، گفت: این استاندارد را می ‌توان ابزاری مهم و نقطه عطفی برای مسئله تربیت بدنی محسوب کرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش