تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دوره های یکساله پیش دبستانی برای 170 هزار کودک در مناطق دوزبانه گفت: پیش بینی می کنیم به جایی برسیم که کودکان در مناطق دو زبانه از آموزش های پیش دبستانی یک ساله برخوردار شوند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری دوره‌های پیش دبستانی یکساله برای 170 هزار کودک دوزبانه

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری دوره‌های یکساله پیش دبستانی برای 170 هزار کودک در مناطق دوزبانه گفت: پیش بینی می‌کنیم به جایی برسیم که کودکان در مناطق دو زبانه از آموزش‌های پیش دبستانی یک ساله برخوردار شوند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

برگزاری دوره‌های پیش دبستانی یکساله برای 170 هزار کودک دوزبانه

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایسنا، رخساره فضلی درباره اقدامات انجام شده پیرامون آموزش‌ های قبل از دبستان در مناطق دو زبانه اظهارکرد: امروز شاخص ‌های آموزش پیش دبستانی یک ساله در مناطق دو زبانه نسبت به گذشته وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است.

وی افزود: در سنوات قبل، دوره های تابستانی یک ماهه برگزار می‌کردیم و به عنوان مثال تا 100 هزار کودک را پوشش می‌دادیم، اما در سالی که گذشت 170 هزار کودک را در دوره یکساله پوشش دادیم، بنابراین دوره‌های یک ماهه به دوره‌های یکساله رسیده و از این منظر رشد کرده است.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم به جایی برسیم که کودکان در مناطق دو زبانه از آموزش ‌های پیش دبستانی یک ساله برخوردار شوند گفت: دوره ‌های یک ماهه آموزش برای دوره پیش از دبستان نمی‌توانند پاسخگوی نیاز ما باشند.

فضلی ادامه داد: خوشبختانه کماکان دولت از ما حمایت می‌کند و اداره کل پیش دبستانی ردیف مستقلی دارد که مشمول افزایش اعتباری شد. به دنبال آن هستیم از طریق آمایش سرزمینی، گامی برای رشد شاخص‌ های جمعیتی و آموزشی برداریم.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش