تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 13 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس کشور شدند که از این تعداد 7.5 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی ، سه میلیون متوسطه اول و 2.5 میلیون نفر دانش آموزان مقطع متوسطه دوم می باشن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ثبت نام بیش از 35 درصد دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش

مدیر کل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با بیان این كه بر اساس برنامه ششم توسعه امسال باید 38 درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه وارد هنرستان های کشور شوند، افزود: بیش از 35 درصد از دانش آموزان واجد شرایط کشور در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ثبت نام کرده اند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

بیش از 35 درصد از دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ثبت نام کرده اند

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اردبیل، محسن حسینی مقدم در بازدید از هنرستان شهید کلانتری مشگین شهر اظهاركرد: تاکنون بیش از 35 درصد از دانش آموزان واجد شرایط کشور در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود در روزهای آینده با تکمیل ثبت نام این میزان افزایش یابد.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال 13 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی وارد مدارس کشور شدند که از این تعداد 7.5 میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی، سه میلیون متوسطه اول و 2.5 میلیون نفر دانش آموزان مقطع متوسطه دوم می باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به نام گذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و بر اساس ابلاغ ریاست جمهوری مهارت آموزی در وزارت آموزش و پرورش در اولویت کاری قرار گرفته و نحوه آموزش باید طوری باشد که هنرجویان بتوانند پس از فارغ التحصیل شدن وارد بازار کار شوند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی حرفه ای وزارت افزود: هم اکنون دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش مشغول تدوین طرحی جامع می باشد که بر اساس آن تا پنج سال آینده تعداد هنرجویان از 38 درصد فعلی به 50 درصد افزایش یابد.

حسینی مقدم گفت: امسال علاوه بر اختصاص 540 میلیارد ریال کمک دولتی برای تجهیز هنرستان های کشور 2 هزار میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت 2 درصد از درآمد حاصله از فروش گاز نیز برای توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در نظر گرفته شده است.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش