تبیان، دستیار زندگی

افزایش ابتلا به سرطان مری به دلیل کمبود «روی» در غذا

نتایج مطالعه‌ای به محققان نشان داده است که استفاده از مکمل‌های خوراکی «زینک» یا «روی» نه تنها در حفظ سلامت عمومی بدن بل که احتمالا در جلوگیری و کاهش رشد سلولهای سرطانی مری نیز موثر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

منابع غذایی روی

در مطالعه‌ای که مجله FASEB به تازگی آن را منتشر کرده، نشان داده شده که استفاده از مکمل‌های روی احتمالا به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند که جلوی رشد سریع سرطان مری را بگیرد.

به گزارش  ایندین میرور، دکتر آنجو سود، متخصص تغذیه و مدیریت وزن معتقد است: روی (Zinc) ماده مغذی ضروری برای ابقاء حافظه، التیام زخم، بهبود سرفه، کاهش علائم سرماخوردگی و جلوگیری از آکنه است و اگر به صورت متعادل همراه با مواد مغذی موجود در کل رژیم غذایی به بدن راه یابد بهترین قدرت جذب را خواهد داشت.

برخی از مطالعات پیشین هم نقش روی را با تمرکز بر ارتباطش با سرطان در مجاری غذایی شناخته‌شده با نام «مری» بررسی کرده‌اند.

ضعف بدن در مبارزه با بیماری‌ها، از دست رفتن اشتها، ایجاد آکنه و بثورات جلدی، از دست دادن توان چشایی و یا بویایی از جمله شایعترین نشانه‌های کمبود روی به شمار می‌رود

به گفته «زوئی پن»، استادیار پرستاری دانشگاه تگزاس در آرلینگتون که سرپرستی این گروه تحقیقاتی را بر عهده داشته، «کمبود روی در بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان دیده شده است. هم مطالعات حیوانی و هم داده‌های بالینی حاکی از آنند که این ماده معدنی برای پیشگیری از سرطان و حفظ سلامت عمومی بدن اهمیتی بسزا دارد».

زینک نه تنها برای تنظیم فعالیت‌های بدن و تولید هورمون‌ها و انجام فرآیندهای متعدد ضروری است، بلکه نارسایی یا کمبود آن با پیشرفت سرطان نیز مرتبط است. روی همچنین رشد و ترمیم بافت‌ها و عضلات را بهبود می‌بخشد و نقشی مهم در هضم غذا دارد.

ضعف بدن در مبارزه با بیماری‌ها، از دست رفتن اشتها، ایجاد آکنه و بثورات جلدی، از دست دادن توان چشایی و یا بویایی از جمله شایعترین نشانه‌های کمبود روی به شمار می‌رود و وارد کردن موادی غذایی همچون اسفناج، گوشت مرغ و ماهی، مغزدانه‌ها، غلات، حبوب و لبنیات به رژیم غذایی روزانه، یکی از بهترین راههای کسب این ماده ضروری برای بدن معرفی شده است.



منبع: سلامت آنلاین

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.