تبیان، دستیار زندگی

یزد همچنان چشم‌انتظار 130 شهید مفقود دفاع مقدس

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی، اظهار کرد: 130 رزمنده استان یزد با گذشت این مدت هنوز مفقودالجسد بوده و خانواده‌هایشان همچنان چشم‌انتظار آنان هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
«احمد ابراهیمی»، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان، گفت: در طول این دوران 50 هزار رزمنده از استان یزد در جبهه‌های جنگ حضور یافتند که از این تعداد 3850 نفر در راه اسلام و دفاع از وطن به مقام والای شهادت رسیدند و با وجود گذشت 30 سال از این دوران هنوز 130 شهید استان مفقودالجسد هستند به عبارتی شهادتشان تایید شده ولی هنوز پیکر مطهرشان پیدا نشده است.
مادر شهید

ابراهیمی با اشاره به فعالیت‌های کمیته جست‌وجوی مفقودین برای تجسس و شناسایی پیکر شهدای مفقودالجسد و گمنام، یادآور شد: در این سالهای اخیر پیکر دو شهید گمنام استان یعنی شهیدان «محمد حسین مختاری» و «احمد دهقانی» کشف و در استان تشییع و به خاک سپرده شد.

وی جوان‌ترین شهید استان را «محمدحسین ذوالفقاری»‌ 12 ساله نام برد که حماسه بزرگ شهید فهمیده دیگری را تداعی می‌کند .

به گفته‌ وی، مسن‌ترین شهید استان را نیز شهید «علی‌اکبر حرئه‌ای» با سن 72 سال خواند که به اصطلاح از ایشان به عنوان پدر شهدای استان یزد یاد می‌شود.

ابراهیمی در ادامه اظهار کرد: هفت خانواده استان با دادن سه فرزند خود، 124 خانواده با اهدای دو فرزندشان و 127 خانواده نیز با اهدای تک پسر خود به کشور، دین خود را به کشورمان ادا کرده‌اند.

استان یزد در دوران دفاع مقدس قریب 10 هزار جانباز و 752 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

منبع:ایسنا