تبیان، دستیار زندگی

سه‌گانه‌ای هولناک از حمیدرضا شاه‌آبادی در راه است

حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده کودک و نوجوان، از تولید سه‌گانه‌ای در ژانر ترس و وحشت (فانتزی هولناک) برای نوجوانان خبر داد و گفت که نخستین جلد آن را به ناشر تحویل داده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حمیدرضا شاه‌آبادی،  درباره جدیدترین اثرش اظهار کرد: به تازگی رمانی در ژانر ترس و وحشت (فانتزی هولناک) برای نوجوانان نوشته‌ام و آن را برای چاپ به انتشارات افق تحویل داده‌ام.
حمیدرضا شاه‌آبادی


وی درباره این اثر توضیح داد: این کتاب با عنوان «مردگان عودلاجان» نخستین جلد از مجموعه سه‌گانه‌ای است که احتمالا با عنوان «دروازه مردگان» منتشر شود.

این نویسنده افزود: حوادث این رمان در دوره مظفرالدین شاه قاجار رخ می‌دهد و مضمون داستان آگاهی دادن و مراتب آگاهی است. در این داستان پسر نوجوانی به خاطر حوادثی که رخ می‌دهد از خانه‌ای عجیب در تهران قدیم سر درمی‌آورد که در آنجا بچه‌های زیادی که از خانه فرار کرده یا دزدیده شده‌اند مشغول قالیبافی هستند. در این خانه حوض عجیبی هم وجود دارد که یکی از بچه‌ها در آن غرق می‌شود و ماجراهایی در پی آن رخ می‌دهد. شخصیت دیگری هم در این کتاب وجود دارد به نام میرزاحسن خان رشدیه، مؤسس نخستین مدارس جدید در تبریز و تهران، که در داستان نماد آگاهی است.

شاه‌آبادی گفت: در حال حاضر نیز مشغول نوشتن جلد دوم این مجموعه هستم که احتمالا عنوان آن «مردگان سنگلج» باشد.

حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده و پژوهشگر در خردادماه سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. «قبل از باران»، نخستین داستان اوست که در سال ۱۳۶۸ در یک مجله هفتگی چاپ شد. شاه‌آبادی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ است. «دایره زنگی»، «دیلماج»، «لالایی برای دختر مرده»، «اعترافات غلامان»، «وقتی مژی گم شد»، «هیچ‌کس جرئتش را ندارد »، «تاریخ آغازین فراماسونری در ایران»، «مقدمه بر ادبیات کودک»، «نهضت مشروطه»، «از آرمان تا واقعیت» و «در فقدان کودکی» از جمله آثار اوست. 
منبع:ایبنا