تبیان، دستیار زندگی
رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ترویج علم و دانش اندوی یکی از اهداف دین مقدس اسلام است، گفت: باید همه امکانات برای پیشبرد علم فراهم باشد و اولین رکن پیشرفته علم ایجاد مدرسه است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدرسه اولین رکن در پیشبرد علمی است

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ترویج علم و دانش‌اندوی یکی از اهداف دین مقدس اسلام است، گفت: باید همه امکانات برای پیشبرد علم فراهم باشد و اولین رکن پیشرفته علم ایجاد مدرسه است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

مدرسه اولین رکن در پیشبرد علمی است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از خبرگزاری فارس،‌ آیت الله محمدی گلپایگانی در حاشیه مراسم افتتاح 130 مدرسه بنیاد برکت با اشاره به اهمیت علم در اسلام ،اظهار داشت: ترویج علم و دانش ‌اندوزی یکی از اهداف مقدس دین اسلام است.

وی ادامه داد: در جهان امروز ابزار دانش ‌اندوزی با گذشته خیلی فرق دارد و باید ابزار آن وجود داشته باشد و همه امکاناتی که برای پیشبرد علم لازم است فراهم باشد.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اولین رکن در علم ‌آموزی ایجاد مدرسه است، گفت: مدرسه کانون دانش ‌اندوزی است اما در کنار آن معلمان فرهیخته،‌ باسواد و متخصص یک دانش ‌آموز را تربیت می ‌کند و این نیاز امروزه کشور است.

آیت ‌الله محمدی گلپایگانی یادآور شد: وضعیت برجستگی دانش ‌آموزان و استادان ما نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و دلیل آن نیز همین خروجی ‌هایی است که وجود دارد که در همه رشته‌ های نظامی،‌ غیرنظامی و دانش ‌بنیان که وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص ترقیات زیادی داشته ‌ایم و در دنیا نام ‌آور شده‌ ایم اما نباید به آنچه داریم اکتفا کنیم و باید مدارج را طی کنیم تا دست نیازمان به سمت دشمنان دراز نباشد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش