تبیان، دستیار زندگی
ول علیرضا آل بویه دراول خرداد 1339درتهران به دنیا آمد.پس از گذراندن دروس ابتدایى، راهنمایى ودبیرستان در این شهر همزمان با پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى موفق به اخذ دیپلم دررشته ریاضى فیزیک شدودرسال 1358 در حوزه علمیه شروع ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت حجت الاسلام والمسلمین علیرضا آل بویه دراول

علیرضا آل بویه دراول خرداد 1339درتهران به دنیا آمد.پس از گذراندن دروس ابتدایى، راهنمایى ودبیرستان در این شهر همزمان با پیروزى انقلاب شکوهمند اسلامى موفق به اخذ دیپلم دررشته ریاضى فیزیک شدودرسال 1358 در حوزه علمیه شروع به تحصیل علوم دینی کرد.
پس از گذراندن دروس مقدمات و سطح و استفاده از محضر اساتیدى چون آیت الله شیخ على پناه ،راستی کاشانى، پایانى و ستوده از سال 1367 با حضور در دروس خارج فقه(کتاب الحج) و اصول(جلد اول کفایه) آیت الله فاضل لنکرانى ،از دروس تفسیر قرآن و خارج فقه (کتاب الاجاره) آیت الله جوادى آملى و خارج فقه واصول آیت الله شیخ جواد تبریزى بهره هاى علمى فراوان برد. در کنار دروس مرسوم حوزه به دلیل علاقه به مباحث فلسفى ، کتاب نهایه الحکمه و منظومه سبزوارى را فرا گرفت واین در حالی بود که برخى از دروس از جمله ادبیات عرب ، منطق، فلسفه و اصول فقه راتدریس مى کرد.
در سال 1374 موفق به اخذ مدرک کارشناسى ارشد در رشته الهیات و معارف اسلامى از دانشگاه تربیت مدرس قم شد، همزمان با این دوره ، در گروه عقاید(دین شناسى) بنیاد باقرالعلوم علیه السلام(مؤسسه آموزشى پژوهشى امام خمینى) مشغول به تحصیل شده و سالهاى متمادى خوشه چین اساتید بزرگوارى چون آیت الله مصباح یزدى ، حجت الاسلام والمسلمین فیاضى ، استاد مصطفى ملکیان ، حجت الاسلام والمسلمین صادق لاریجانى ، دکتر محمد لگنهاوسن و ... بود و در سال 1378 در رشته دین شناسى فارغ التحصیل شد.
از سال 1374 در کنار تحصیل در مراکز تحقیقاتى مشغول به کار شد و در پژوهشکده فقه و حقوق مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامى دفتر تبلیغات اسلامى ، مدیریت گروه تاریخ و فلسفه فقه وحقوق را به عهده گرفت، از سال 1377 تا سال 1379 در سمت معاونت پژوهشى مرکز مطالعات ادیان ومذاهب در آن مرکز فعالیت داشت، در سال 1376 مدیریت پژوهشکده فلسفه و کلام مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامى به عهده ایشان گذاشته شد که هم اکنون نیز در آنجا مشغول به فعالیت مى باشد.
در سال 1378 همکارى پژوهشى خود را با مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى آغاز کرد که حاصل آن ترجمه دو کتاب در زمینه فلسفه اخلاق تحت عنوان مسایل اخلاقى از مایکل پالمر و اخلاق عملى از پیتر سینگر است ، ایشان از اوائل سال 1382 سردبیرى مجله نقد ونظر رابرعهده دارد.