تبیان، دستیار زندگی
ای كه می خواهد بهترین بازیكن جهان شود به جز باشگاه رئال مادرید، تیم سرآلكس فرگوسن هم یكی از موفق ترین تیم های اروپایی درجام قهرمانی باشگاه های اروپاست آنها در اكثر رقابت های لیگ اروپا حضوری مقتدرانه داشتند و بیشتر از تیم ها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرگوسن: نیستل روی؛ ستاره ای كه می خواهد بهترین بازیكن جهان شود

به جز باشگاه رئال مادرید، تیم سرآلكس فرگوسن هم یكی از موفق ترین تیم های اروپایی درجام قهرمانی باشگاه های اروپاست آنها در اكثر رقابت های لیگ اروپا حضوری مقتدرانه داشتند و بیشتر از تیم های دیگر هم گلزنی كردند، حتی بیشتر از ستارگان مادرید.

بازگشت ناامید كننده

منچستر یونایتد همچنین تنها تیمی است كه طی هفت فصل گذشته در جمع هشت تیم نهایی جام اروپا حاضر بوده، و تنها تیمی كه در این دوره ها به مرحله نیمه نهایی رسیده است. اما شكست شان در سال 97 برار بورسیا دورتموند و پس از آن در سال 2001 مقابل بایر لوركوزن آغاز ناكامی و حضور ناامید كنندگان در اروپا لقب گرفت.

شانس های نهایی

سرآلكس فرگوسن در آخرین گفتگوی خود با مجله یوفا در خصوص بدشانسی تیمش عنوان كرد:" ما می توانیم تلاش هایمان را درطول این سال ها بررسی كنیم، اگر بخواهیم صادق باشیم می بینیم كه تعداد دفعات بدشانسی ما بیشتر از زمان هایی بوده كه بد بازی كرده ایم. واقعیت این است كه در طی چند سال گذشته ما بیش از همه بدشانس بوده ایم. "

شكست بی رحمانه

فصل گذشته مشكل ما بر سر امتیاز بود ما 5 گل در مرحله یك چهارم از دست دادیم و خب ما به راحتی" ناك اوت" شدیم. من فكر می كنم واقعاً شایستگی آن را داشتیم كه به مرحله بالاتر برویم. به نظر من مادرید هم تیم بسیار منسجم و قدرتمندی است اما فكر می كنم در دو بازی رفت و برگشت ما در مجموع بهتر بازی كردیم، اما یك گل ما را تهدید می كرد و آنها با همان یك گل ما را در فشار قرار دادند و خب موقعیتی كه ما برای گلزنی به دست آوردیم به راحتی از بین رفت.

همچنان تجربه كسب می كنیم!

فرگوسن معقتد است حتی اگر منچستر بهترین تیم دنیا هم باشد باز هم در حال تجربه اندوزی و یادگیری است:" شما امیدوارید كه هر سال تجربیات سال قبل به شما كمك می كند تا به نتایج بهتری در فصل جاری برسد. من فكر می كنم ما امسال شانس خوبی داریم، اما با وجود تیم هایی قدرتمند و مدعی كه در اروپا تعدادشان به شش یا هفت تیم می رسد باید تلاشی مضاعف كنیم تا بتوانیم قهرمان بشویم."

قرارداد بازیكنان جوان

فرگوسن از اتفاقات فصل گذشته قطعاً درس های زیادی گرفته شاید . با توجه به اینكه حالا منچستر دیوید بكام و سباستین ورون را از دست داده، یونایتد را واداشت، تا با تیم هاوارد، اریك جمباجمبا، كلبرسون و ستاره های جوانی چون دیوید بیلیون و كریستیانو رونالدو قراردادهای جدید و سنگین ببندد.

عكس العملی با تاخیر!

فرگوسن در ادامه صحبت هایش با آدریان هارت افزود:" من فكر می كنم ما حتی در یك حساب سرانگشتی از فصل پیش هم قوی تر شده ایم، چرا كه بازیكنان جوانی داریم كه می توانند در باشگاه پیشرفت خوب بكنند والبته برای پیشرفت خود از حد نهایت توانایی شان بهره می برند" اما فرگی انتظار ندارد كه حضور این بازیكنان جدید به سرعت جواب بدهد چرا كه مدت زیادی طول می كشد تا آنها خودشان را با شرایط وفق دهند. " گمان می كنم آنها این فصل چیزهای زیادی یاد خواهند گرفت. فراموش نكنید كه اینجا برای آنها یك جای جدید است و زمان می برد تا به ما عادت كنند"

تیم هاوارد دروازه بان جدید منچستر تنها قرار داد جدیدی بود كه توانست به سرعت اعتماد فرگوسن را جلب كند و تبدیل به مرد شماره 1 دروازه بان یونایتد شود.

مهاجم خارق العاده

تنها بازیكنی كه توانسته بارعظیمی از فشارهای یونایتد را به تنهایی در طی دو فصل گذشته به دوش بكشد، مهاجم هلندی تیم رودون نیستل روی است، بهترین گلزن انگلیس و اروپا كه در مجموع سی و چهار بازی 30 گل به ثمر رساند:" این پسر باوركردنی است"

فرگوسن با ذكر این مطلب افزود:" در اكثر هفته های لیگ شما پیشرفت را در فوتبال این اعجوبه میتوانید ببینید، او هر زمان در حال یادگیری و آموختن تجربه های نو است، همیشه تمرین می كند و جدی است، یك فوتبالیست مصمم كه می خواهد بهترین ستاره جهان شود".

بهترین در جهان

فرگوسن همچنین آرزوهای مشابهی دارد و شاید در این باره بعداً هم توضیح دهد كه چرا او این قدر عاشق رقابت های اروپاست:" عیناً اثبات شده كه جام قهرمانی باشگاه های اروپا بهترین دوره رقابت های جهان است، حتی در مقامی بالاتر از فوتبال ملی قرار دارد. برای همه تیم های بزرگ اینجا و آنهایی كه می خواهند با چالش های بزرگ دست و پنجه نرم كنند و ثابت نمایند بهترین هستند، بهترین فرصت و موقعیت حضور در رقابت های اروپاست."