تبیان، دستیار زندگی
وزیرآموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول بنیادین كاملا پیاده و مستقر شود بسیاری از مشكلات و تنگناهای آموزش و پرورش را بر طرف می كند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با اجرای سند تحول بنیادین، بسیاری از مشكلات آموزش و پرورش حل می شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول بنیادین كاملا پیاده و مستقر شود بسیاری از مشكلات و تنگناهای آموزش و پرورش را بر طرف می كند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

با اجرای سند تحول بنیادین، بسیاری از مشكلات آموزش و پرورش حل می شود

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شورای عالی آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در نهصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهاركرد: بخش بزرگی از نقدها و انتقادها از آموزش و پرورش به این خاطر است كه نتوانسته ایم مفاد سند تحول را پیاده و اجرایی کنیم.

وزیرآموزش و پرورش با تاكید بر این كه تحول در نظام آموزش و پرورش در دو بعد شكل می گیرد، گفت: یك بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعی كه بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و بخش دیگر تحول نیز كه ناظر بر اصلاح روش هاست، به این شكل خواهد بود كه بتوانیم روش اداره آموزش و پرورش را تغییردهیم.

بطحایی با بیان این كه مدرسه باید كانون فرهنگی و تربیتی باشد، خاطرنشان كرد: مدرسه كانون و محور اساسی تعلیم و تربیت است و امكانات بیرون آموزش و پرورش باید مكمل و عامل جنبی و تكمیلی این موضوع باشد درحالی كه امروز برعكس شده است و این مساله باید تصحیح شود.

مهدی نوید ادهم دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش در آغاز این جلسه با تبریک انتخاب جناب آقای دکتر بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: زیر نظام مدیریت و راهبری از اصلی ترین و محوری ترین زیر نظام های سند تحول بنیادین است و به نوعی به همه ابعاد و بخش های مرتبط با سند تنه می زند و ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با همه آن ها دارد. به این خاطر باید آن را بسیار جدی و مجكم گرفت.

وی تصریح كرد: سعی شده است كه در تدوین و تولید زیر نظام ها، انسجام، درهم تنیدگی و امانتداری به اصول و مبانی سند حفظ و تقویت شود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش