تبیان، دستیار زندگی

کتاب عاشورا؛ پیامد تغییر ارزشها منتشر شد

کتاب عاشورا؛ پیامد تغییر ارزشها نوشته حجت الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم(ع) . دفتر نشر معارف در ۱۶۸ صفحه، قطع رقعی،با قیمت ۷۵۰۰ تومان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 کتاب عاشورا؛ پیامد تغییر ارزشها منتشر شد
این کتاب در پنج فصل تدوین و نگاشته شده است: سقیفه و پیامدهای آن، نقش معاویه در تغییرات ارزشی جامعه، پیامد سیاست های کارگزاران سقیفه، حادثه نینوا پیامد تلخ تغییر ارزشها، جمع بندی و رهاورد تحقیق و درسهای عاشورا برای جامعه امروز.
کتاب «عاشورا پیامد تغییر ارزشها» درصدد است واقعه نینوای پُرنوای حسینی(ع) را با رویکردی اجتماعی، نظاره کرده و با تکیه بر آموزه‏های جامعه‏شناسی وارد آن مقطع تأثیرگذار از تاریخ که نام زیبای حسین(ع) به آن هویت داده و سرخی خون او به انسانیت رنگ حقیقت بخشیده است، گردد تا بلکه به لطف حسینی بتوانیم دریابیم که چرا و چگونه جمعی به نام مسلمان و امت محمد! با آن همه دنائت و جسارت، راه به روی فرزند نگین خلقت، تاج آزادمردان عالم، بسته و در سرزمین طف، جنایتی مرتکب شدند که زمین تا قیامت از خجلت، سر به زیر پای انسانیت نهاده است؟
از غروب غمِ روز دهمِ سال شصت و یکِ هجری، همواره عاشقان بی‌قرارِ کوی حسینی(ع)، قدح به دست، هروله‏کُنان و حسین‏گویان، خود را به پای کوی افتخار حسینی رسانده تا جرعه‌ای از آن چشمه‌ زلال و جان بخشِ معارف الهی که رنگ حسین زهرا(س) به خود گرفته، نوش کرده تا با شهد شیرینِ شفاعت‌گون و عطرآگین آن، راه هدایت پیش گیرند؛ نگارنده نیز با عشق نهفته در سینه و با عصای شکستة قلم، نفس زنان تلاش می‏کند خود را به کاروان عشق حسینی(ع) رسانده و نام خویش را در دیوان قدح به دستان جرعه‌نوش ‌ثبت کند.
برای تهیه کتاب مذکور و دیگر محصولات دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاه های پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.
منبع: خبرگزاری رسمی حوزه