تبیان، دستیار زندگی

عمه بودن به سبک حضرت زینب

ماجرای یتیم نوازی حضرت زینب بعد از واقعه کربلا، و پناه بردن بازماندگان برادرها به دامان عمه و فرماندهی و هدایت آن حضرت، مقام و جایگاه دیرین "عمه" در زمانهای گذشته و افسوس از رنگ باختن آن در زمان حاضر را به یاد می آورد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
عمه بودن، واقعه کربلا، یتیم نوازی، عاشقانه ها، نیاز روحی، روابط خانوادگی ، تفاوتهای اخلاقی زنان و مردان، مستقل شدن عروس و دامادها، مستقل شدن عروس و دامادها، تفاهم، شباهت اخلاقی، والدین

  یکی از زیباترین نسبت­ها در کربلا، نسبت عمه و برادرزاده و عاشقانه­ های موجود در این رابطه است که به یادمان می آورد چه نسبت ­های نازنین و باارزشی در اطراف خود داریم و این رابطه زیبا چقدر می‌تواند در زندگی مایه مهر و لذت باشد.

عمه بودن و عمه داشتن نیاز روحی است

هر زنی به شکل غریزی دوست دارد تحت حمایت برادر بوده و ارتباط قوی و محکمی با خانواده وی داشته باشد. همین نیاز در وجود برادر و فرزندان او نیز هست. حتی اگر تبلیغات نادرست و کمرنگ شدن روابط فامیلی به دلایل مختلف باعث کمتر دیدن این نیازها شود.

میل به هم­صحبتی و شوخی و خنده بین زنان و مردان، اهمیت روابط خانوادگی بین محارم، مثل خواهر و برادر و عمه و برادرزاده یا خاله و خواهر زاده را بیشتر به رخ می کشد. گاهی همین نیاز براورده نشده زنان را به سمت ارتباط با نامحرم و روابط نادرست سوق می دهد. یکی از مهمترین روابط خانوادگی که می توانست بسیاری از ویتامین های روحی ما را تامین کند و یک پشتوانه فامیلی ایجاد کند ارتباط عمه و برادر زاده است.

ارتباط عمه و برادرزاده در زمان گذشته جایگاه بسیار محکم و خوبی داشته و پیوند عمیقی محسوب می‌شده که برادرزاده را نسبت به حرمت عمه بسیار غیور می نموده است. اما این که چرا امروزه این رابطه کمرنگ شده و مثل گذشته ها ارزش خود را حفظ نکرده، دلایل متعددی دارد که باید تحقیق و بررسی شود. عوض شدن شکل زندگی ها و مستقل شدن عروس و دامادها از خانواده پدر داماد از جمله این دلایل است. شاید انس زیاد فرزندان با مادر، و علاقه بیشتر زنان به ارتباط با اقوام خود، نیز از دلایل این رابطه باشد همچنانکه می بینیم ارتباط خاله و خواهرزاده تقریبا ارتباط مطلوبتری است.

تجدید روابط از نو

اگر عمه هستید، این نوشتار را به عنوان یک فرصت برای تجدید و تلطیف روابط با خانواده برادرتان بدانید. جنس مخالف بودن خواهر و برادر، و تفاوتهای اخلاقی زنان و مردان و ... گاهی با وجود محبت زیاد بین خواهر وبرادر، ارتباط صمیمانه این دو را مشکل می کند. اما این ارتباط صمیمانه از طریق محبت و دوستی با همسر و فرزندان برادر می تواند ترمیم و تعمیم یابد. ارتباط عاطفی مطلوب با برادرزاده ­ها دروازه ای برای تحکیم و تلطیف رابطه شما با برادرتان و زنده شدن خاطرات و محبت ­های دوران کودکی و تقویت صله رحم خواهد بود. بنابراین اگر عمه هستید، محبت به برادرزاده ها را محسوس تر و بیشتر کنید. این کار باعث شادی والدینتان و رغبت بیشتر برادرتان به افراد خانواده خودش می شود و به او نیز کمک می کند که راحت تر بتواند با اعضای خانواده اش ارتباط برقرار کند چرا که همیشه محبت کردن و ایجاد روابط عاطفی برای زنان آسانتر از مردان است. بی رغبتی شما به فرزندان برادرتان گاهی باعث شرمنده شدن برادر نزد همسرش شده و موجب سردی و تیرگی روابط و فاصله های جدی در آینده خواهد شد تا جایی که شاید دیگر فرصت مناسبی برای جبران پیش نیاید.

سلامی به  عمه جان

اگر عمه دارید، این نوشتار را به فال نیک گرفته و از عمه خود یاد کنید. یک رابطه مطلوب عاطفی با عمه ، به بهبود و تقویت رابطه شما با پدرتان نیز کمک می کند. ممکن است گاهی با کمک عمه بتوانید موجب تغییر عقیده پدرتان در مورد مسائلی که با هم اختلاف دارید، بشوید.

عمه می تواند جای مادربزرگ شما باشد و در تامین نیازهای عاطفی و روحی شما موثر باشد. عمه، هم خون شما است و استعداد مهرورزی زیادی نسبت به شما دارد. کافی است کمی در مهندسی روابط هوشمندانه عمل کنیم . عمه زاده ها نیز می توانند صمیمانه ترین و بهترین دوستان ما باشند. وجود عمه به عنوان یک محرم محبوب مشترک می تواند یک نقطه عطف مثبت در روابط شما با عمه زاده ها باشد. ازدواج پسر دایی و دختر عمه یا دختر دایی و پسر عمه به شرط رعایت مسائل ژنتیک در فرزندآوری می تواند جزء ازدواج های موفق فامیلی باشد. چرا که علاقه های عمیق و ریشه دار قوم و خویشی و شباهت های اخلاقی می تواند موجب افزایش تفاهم بین عروس و داماد باشد.  
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.