تبیان، دستیار زندگی

تصویب گزارش دوره‌ای حقوق بشر هلند در شورای حقوق بشر

شورای حقوق بشر در جلسه ای، نتایج گزارش دوره ای حقوق بشر هلند را تصویب کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شورای حقوق بشر
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، شورای حقوق بشر در جلسه‌ای که 29 شهریور برگزار کرد، نتایج گزارش دوره‌ای حقوق بشر هلند را تصویب کرد. نماینده دائمی هلند در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، توضیح داد که اکثر توصیه‌های دریافت شده بر زیرساخت های نهادی حقوق بشر و سیاست‌گذاری متمرکز است. 

بسیاری از توصیه ها نیز مربوط به عدم تبعیض، حقوق کودکان، حقوق مهاجران و جرایم ناشی از نفرت است. از هلند خواسته شد تا رویکرد استراتژیک و منظم خود در جهت رفع تبعیض و جنایات ناشی از تنفرنژادی، ملیتی و مذهبی را ادامه دهد.

با اجرای بیشتر برنامه ملی اقدام علیه تبعیض، دولت می‌تواند هم در پیشگیری و هم اقدامات موخر به این توصیه ها جامه عمل بپوشاند. بر اساس این گزارش و به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در بحث بعدی، سخنرانان از پیشرفت حقوق بشر در هلند، به ویژه تلاش دولت در جلوگیری از دسته بندی نژادی و همچنین افزایش آگاهی جامعه در خصوص اهمیت استقلال اقتصادی زنان، قدردانی کرد.

برخی از سخنرانان امیدوار بودند که هلند مسئولیت نقض حقوق بشر و آسیب زیست محیطی ناشی از فعالیت های بین المللی شرکت های هلندی را بپذیرد. دیگر سخنرانان از اصلاحات اخیر هلند در خصوص گسترش اختیارات سرویس های خاص که اجازه دسترسی به اطلاعات در اینترنت را می دهد، ابراز نگرانی کردند. 

سخنرانان سیرالئون، سودان، تونس، آلبانی، بحرین، چین، ساحل عاج، مصر، استونی، هند، ایران، عراق، لیبی، فیلیپین و فدراسیون روسیه بودند. پس از آن شورا نتیجه بررسی گزارش دوره‌ای حقوق بشر هلند را تصویب کرد.
منبع: ایسنا