تبیان، دستیار زندگی

به مناسبت هفته دفاع مقدس

خاطره آیت الله نوری همدانی از حضور در جبهه

بنده در جلسه درسم گفتم لازم است به جبهه ها مسافرت كنیم و در كنار برادران مجاهد باشیم در نتیجۀ این پیشنهاد، حدود یكصد نفر از آن جمع،آمادگی خود را برای حركت به سوی جبهه های جنگ اعلام داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خاطره آیت الله نوری همدانی از حضور در جبهه

حضرت آیت الله حسین نورى همدانى از مراجع تقلید خاطره ای جالب از حضور خود و شاگردانش در جبهه هاى دفاع مقدس و مناطق عملیاتی غرب کشور بیان می کند که خواندن آن خالی از لطف نیست.

اوایل نیمه دوم سال تحصیلی 1359 كه تازه درس های حوزۀ علمیه قم آغاز شده بود شعله آتش جنگ تحمیلی عراق با مملكت ایران زبانه كشید كه همه قدرت های استكباری به حمایت از عراق برخاستند.این جنگ همانطور كه حضرت امام خمینی رضوان الله علیه فرمودند، از الطاف خفیه خداوند بود كه انقلاب اسلامی ایران را تثبیت كرد و به دشمنان اسلام فهماند كه این انقلاب ریشه در اعماق دل های مردم مسلمان ایران دارد و این دلاور مردان با فداكاری و دادن جان عزیز و خون های گرم و رنگین خود آن را حفظ می كنند.

به علاوه این جنگ هشت ساله چهره ها را شناساند و سنگ محكمی بود كه گفتار پر ارزش خداوند را كه فرمود:«ولنبلونكم حتی نعلم المجاهدین منكم و الصابرین» یعنی شما را امتحان می كنم تا مجاهدان و صبر پیشگان از دیگران معلوم گردد،متجلی ساخت.

و بالاخره اینجانب در درس خود كه تازه در مسجد اعظم و در روز چهارشنبه شروع كرده بودم به حضار محترم درس پیشنهاد كردم لازم است به جبهه ها مسافرت كنیم و در كنار برادران مجاهد باشیم در نتیجه این پیشنهاد ، حدود یكصد نفر از آن جمع، آمادگی خود را برای حركت به سوی جبهه های جنگ اعلام داشتند، روز پنج شنبه از قم به مقصد جبهه غرب حركت كردیم و شب جمعه را در كرمانشاه وارد محضر پر نور شهید آیت الله اشرفی اصفهانی رضوان الله علیه شدیم.

در نماز جمعه با شكوهی كه به امامت حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی اقامه می شد قبل از خطبه های نماز جمعه صحبت كردم و مطالبی درباره عظمت و موقعیت انقلاب اسلامی و لزوم شركت در جبهه و جهاد بیان نمودم. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

منبع: رسانیوز