تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش، مرکز ثقل تولید دانایی و آگاهی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش و پرورش، مرکز ثقل تولید دانایی و آگاهی است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش، مرکز ثقل تولید دانایی و آگاهی است.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

آموزش و پرورش، مرکز ثقل تولید دانایی و آگاهی است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان كرمان، مجتبی زینی‌وند در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در کرمان با بیان این که آغاز سال تحصیلی آغاز فهمیدن و حرکت جدیدی به سوی تعلیم و تربیت است و امروز در همه نقاط کشور پویایی و نشاط جامعه را می‌بینیم، اظهار داشت: تقارن دفاع مقدس با اول مهر، تقارن بسیار نیکویی است و پاسداشت ارزش‌ها و هویت ملتی است که با از خود گذشتگی جوانانی به ثمر نشسته است که عزیزترین دارایی خود را هدیه کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که امسال اول مهر با ماه محرم نیز متقارن شده و معلمان باید حقیقت‌جویی و تمام ارزش‌های عاشورا را برای دانش‌آموزان بیان کنند، گفت: دانش بنیادی، مشارکت‌جویی و تحول‌گرایی سه ویژگی اصلی در نظام‌های نوین تعلیم و تربیت است و اگر بپذیریم دانش نقش اصلی در تولید ثروت را دارد باید به تحول در نظام آموزش و پرورش توجه کنیم.

زینی وند با تاکید بر این که اگر مسئولان به‌دنبال صنعتی پویا هستند باید از مدرسه آغاز کنند و اگر جامعه‌ای قانونمند و عاری از خشونت می‌خواهند باید به سراغ مدرسه بیایند، ادامه داد:  برای کاهش آسیب ‌های اجتماعی باید به مدرسه و دانش‌آموزان توجه شود به همین دلیل مقام معظم رهبری به همه مسؤولان توصیه می‌کنند که به سراغ آموزش و پرورش بروند.

وی با بیان این که حضور مسئولان در مدرسه نباید نمادین باشد و باید حرف دانش‌آموزان را بشنویم و در کنار آن ها باشیم، خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما آینده‌ سازان این استان و کشور هستید و باید برای ساخت جامعه در خود مهارت ایجاد کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: استان کرمان رتبه دوم کشوری در جذب مشارکت‌های مردمی را دارد و مدارس غیردولتی استان از حیث کمی رتبه دوم را دارند، هم چنین رتبه اول جشنواره خوارزمی و نفر اول رشته تجربی نشان از ظرفیت بالای این استان است و امیدواریم شاهد کاهش رشد بی ‌سوادی و افزایش سواد در استان باشیم.

زینی وند با اشاره به موفقیت چشم گیر دانش آموزان استان کرمان در زمینه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی گفت: رتبه عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز به رتبه هشتم ارتقا یافته است.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش