تبیان، دستیار زندگی

با حضور بازرگانان ایرانی و کانادایی

اولین کنفرانس سالانه انجمن بازرگانان ایران و کانادا برگزار شد

اولین کنفرانس سالانه انجمن بازرگانان ایران و کانادا با هدف معرفی ظرفیت‌های تجاری و بازرگانی ایران در مونترال کانادا برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کنفرانس سالانه انجمن بازرگانان
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه 20 سپتامبر چند ساعت پس از سخنرانی حسن روحانی در سازمان ملل و تاکید رییس‌جمهور بر اعلام آمادگی ایران برای ظرفیت‌های تجاری، انجمن بازرگانان ایران و کانادا (CIBA) اولین کنفرانس سالانه خود را در مونترال کانادا برگزار کرد.

مجتبی احمدلو، دبیر انجمن دوستی ایران و کانادا از برگزارکنندگان این کنفرانس در ارتباط با  شرکت‌کنندگان، موضوع و مسائل مطرح شده در این کنفرانس گفت: این کنفرانس با حضور جمعی از مقامات استان کبک و استانهای فدرال کانادا، معاونت اتاق بازرگانی روسیه و کانادا، مدیر بازرگانی هند و کانادا به همراه حقوقدانان و بازرگانان کانادایی و شرکتهای کانادایی برگزار شد که در آن  به اهمیت موضوع تجارت با ایران و نقش محوریت انجمن بازرگانان ایران و کانادا (CIBA) پرداخته شد.

احمدلو افزود : بررسی مسائل حقوقی و موانع ارزی بانکی برای تجارت با ایران، اهمیت استراتژیک ایران در منطقه و ثبات سیاسی ،اقتصادی ایران و ظرفیت های اقتصادی ایران برای واردات و صادرات از جمله موضوعات مطرح در این کنفرانس بود. احمدلو همچنین از علاقه‌مندی بازرگانان کانادایی و بازرگانان کانادایی ایرانی تبار برای تجارت با ایران به ویژه واردات کالاهایی از جمله فرش و خشکبار از ایران خبر داد .

انجمن بازرگانان کانادا ـ ایران موسسه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی است که با استناد به قوانین بازرگانی کانادا و ایران، در حوزه‌های  تجاری، بازرگانی، صنایع و کشاورزی ، با هدف ایجاد و گسترش بستری مناسب برای همکاری متقابل بازرگانان و شرکت های تجاری ایران و کانادا و همچنین تبادل سرمایه گذاری فی مابین ، در کانادا به ثبت رسیده است .
منبع: ایسنا