تبیان، دستیار زندگی
. حفظ سنت سلف صالح حوزه در امر آموزش، خط قرمز فعالیت های آموزشی حوزه علمیه است. به گزارش مركز خبر حوزه، معاون آموزشی حوزه علمیه قم در همایش منطقه ای مدیران و اساتید مدارس علمیه استان های جنوب شرق كشور در كرمان گفت: رعایت ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خط قرمز آموزش در حوزه، حفظ سنت‌ها و استفاده از روش‌های نوین است .

حفظ سنت سلف صالح حوزه در امر آموزش، خط قرمز فعالیت های آموزشی حوزه علمیه است.

به گزارش مركز خبر حوزه، معاون آموزشی حوزه علمیه قم در همایش منطقه ای مدیران و اساتید مدارس علمیه استان های جنوب شرق كشور در كرمان گفت: رعایت حفظ سنت سلف حوزه به معنای عدم بهره گیری از روشهای نوین نیست بلكه نظام آموزشی حوزه تركیبی مناسب از سنت ها و روشهای نوین است.

وی مهمترین وظیفه معاونت آموزشی حوزه در این شرایط را روان سازی فعالیت های آموزشی در كنار رعایت شاخص‌های امر آموزشی دانست و اظهار داشت: محور اصلی اصلاح امور آموزشی بر مدار مشاوره و كارشناسی گسترده بنا می شود و عناصر فعال در میدان عمل اعم از مدیران و اساتید بهترین و مفیدترین صاحب نظران درعرصه مباحث آموزشی حوزه های علمیه هستند.

وی تلاش در جهت تمركززدایی اجرایی از معاونت آموزشی حوزه به منظور انجام امور ستادی، فكری و پژوهشی را از سیاست‌های این معاونت برشمرد و افزود: سعی ما بر تفویض هر چه بیشتر امور آموزشی به مدارس علمیه است، اما این تفویض اختیار در گرو رعایت بایسته های آموزشی و قوانین و آیین نامه‌ها در مدارس علمیه شهرستان‌ها است و هر میزان كه اقدامات آموزشی در مدارس از اتقان بیشتر و كیفیت بالاتری برخوردار باشند، سرعت تكیه بر مدارس علمیه در امور آموزش سریع تر خواهد شد. حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پورهمچنین اعلام كرد: آمادگی داریم تا از كارشناسان آموزشی در مدارس علمیه به‌عنوان اعضای كمیته‌های كارشناسی معاونت آموزشی حوزه بهرمند شویم .