تبیان، دستیار زندگی
رئیس مركز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، از واگذاری اجرای دوره های توانمندسازی معلمان به مدارس خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای دوره های توانمندسازی معلمان به مدارس واگذار می شود

رئیس مركز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات، از واگذاری اجرای دوره های توانمندسازی معلمان به مدارس خبر داد.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

اجرای دوره های توانمندسازی معلمان به مدارس واگذار می شود

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، اسفندیار چهاربند، مهارت تفكر و اندیشیدن را به عنوان مهم ترین شایستگی و پایه رشد انسان برشمرد و اظهاركرد: اهداف ساحت های ششگانه تربیت در نظام تعلیم و تربیت از جمله ساحت های تربیتی و اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حرفه ای، زیستی و تربیت بدنی بدون وجود مهارت تفكر محقق نمی شود، بنابراین مهم ترین كاری كه معلم باید به آن بپردازد، پرورش تفكر و اندیشیدن در دانش آموزان است.

وی افزود: اگر بخواهیم دانش آموزانی خلاق تربیت كنیم می بایست پرورش تفكر همواره در اولویت باشد و معلمان از روش های تدریس فعال و خلاقانه استفاده كنند.

چهاربند ادامه داد: معلمی كه می خواهد از روش های تدریس خلاقانه استفاده كند باید خود دوره های مربوط به روش تدریس درس پژوهی و خلاقانه را گذرانده باشد و بتواند با به اشتراك گذاشتن تجارب حرفه ای، زمینه استفاده سایر معلمان از تجربیاتش را نیز، فراهم كند.

وی تصریح كرد: مدیر مدرسه و شورای معلمان به عنوان 2 ركن اساسی مدرسه برای توسعه درس پژوهی و برنامه ریزی نیازمند اختیارات كافی و قانونی می باشند، بنابراین با این رویكرد، مسئولیت اجرای دوره های توانمندسازی معلمان باید به مدارس واگذار شود.

چهاربند با اشاره به سیاست تمركز زدایی و مدرسه محوری، خاطرنشان كرد: تا آخر مهرماه دستورالعملی به مدارس ارسال می شود كه طبق آن مسئولیت اجرای دوره های توانمندسازی معلمان تا سقف30 ساعت برعهده مسئولین مدرسه قرار می گیرد.

وی با بیان این كه سامان دهی، اجرا، نظارت و ارزشیابی دوره ها برعهده مدیر، نماینده معلمان و معاون آموزشی خواهد بود، گفت: اجرای این دوره ها در مدارس باعث می شود تا گروه های آموزشی در مدارس شكل گیرد و با توسعه روش های تدریس، زمینه استفاده همه معلمان از این روش ها برای آنان فراهم شود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش