تبیان، دستیار زندگی
ه) شانزدهمین سالگرد مرحوم آیت‌الله‌العظمی خویی(ره) با حضور فضلا طلاب و علاقمندان مرجعیت در قم برگزار شد. به گزارش مركز خبر حوزه، در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی از فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت آیت‌الله‌العظمی خویی (ره)

شانزدهمین سالگرد مرحوم آیت‌الله‌العظمی خویی(ره) با حضور فضلا طلاب و علاقمندان مرجعیت در قم برگزار شد.

به گزارش مركز خبر حوزه، در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی از فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن كریم ارزش امور معنوی را بسیار بالا توصیف كرده و گفت: امور معنوی اجر و ارزشی غیر قابل شمارش دارند به همین دلیل پیامبر پاداش رسالت و تلاش‌های خود برای ترویج اسلام را محبت و مودت اهل‌بیت(ع) قرار داده‌اند.

وی با بیان اینكه نمی‌توان معنویات را با مادیات جبران كرد اظهار داشت: منطق همه انبیا این است كه پاداشی در برابر انجام رسالت درخواست نكنند در قرآن هم بر این حقیقت تأكید و در سوره‌های مختلف با شیوه‌های گوناگون بیان شده است.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: اهمیت دادن به اهل‌بیت پیامبر در مرحله اول به سود خود انسان است و پیامبر با قرار دادن محبت اهل بیت(ع) به جای اجر و پاداش رسالت در حقیقت به انسان‌ها لطف كرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی با اشاره به آیات و روایات یادآور شد: داشتن ولایت اهل‌بیت(ع) بسیار ارزشمندتر از منسوب بودن به آنان است.

وی زندگی منهای اهل‌بیت(ع) را پوچ و بی‌ارزش دانست و افزود: انسانیت به معنای واقعی در غرب وجود ندارد، غربیان به زندگی مادی دل بسته‌اند و قطعا عاقبت این شیوه زندگی جز ضرر و زیان نخواهد بود.

وی با بیان اینكه تنها كسانی پیروز هستند كه ایمان واقعی داشته باشند تصریح كرد: در زمان بنی‌امیه نمازهای جماعت پرشور و با شركت گسترده مردم برگزار می‌شد، اما روح ایمان واقعی در این نمازها وجود نداشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمودی در بخش دیگری ازسخنان خود به جایگاه اهل‌بیت(ع) در قرآن اشاره و خاطرنشان كرد: خداوندنعمت‌های بی‌شماری به بندگان خود داده و به خاطر هیچ كدام بر آنان منت نگذاشته است، اما هنگامی كه خداوند پیرامون اهل‌بیت(ع) در قرآن محبت می‌كند از واژه منت استفاده می‌كند، یعنی نعمت ولایت بالاترین نعمت‌ها است.

گفتنی استآیت‌الله‌العظمی سید ابوالقاسم‌ خویی‌ هشتم‌ صفر سال‌ 1413 هجری‌ قمری‌ در سن‌ 93 سالگی‌ در شهر نجف‌ اشرف‌ عراق‌ بر اثر بیماری‌ قلبی‌ دارفانی‌ را وداع‌ گفت‌‌ و از آن‌ مجتهد والامقام‌، بیش‌ از یکصد اثر علمی‌ ارزشمند در موضوعات‌ فقه‌ ، اصول، تفسیر و رجال‌ و دهها بنیاد فرهنگی‌ علمی‌ و اموزشی‌ در ایران‌ و برخی‌ کشورهای‌ دنیا به جای مانده است .