تبیان، دستیار زندگی
. مدیر كل دفتر انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری مسابقات قرآن را در جذب اقشار مختلف مردم به سوی قرآن كریم بسیار مؤثر دانست. به گزارش مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین قبادی در حاشیه برگزاری نهمین دوره مسابقات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیش از دو هزار موقوفه قرآنی در كشور وجود دارد .

مدیر كل دفتر انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزاری مسابقات قرآن را در جذب اقشار مختلف مردم به سوی قرآن كریم بسیار مؤثر دانست.

به گزارش مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین قبادی در حاشیه برگزاری نهمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن كریم از وجود بیش از 2 هزار موقوفة قرآنی در كشور خبر داد و گفت: این موقوفات در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه است و در حوزه‌های مختلف قرآنی از جمله برگزاری مسابقات قرآنی بكار گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح كرد: مسابقات قرآنی می‌تواند اقشار مختلف جامعه را به سمت و سوی این كتاب الهی جذب كند، زیرا این مسابقات رقابتش مقدس است و قرآن نیز مؤمنین را تشویق می‌كند كه در امور مفید بر هم سبقت بگیرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قبادی به برگزاری بیش از 23 دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم در داخل كشور اشاره كرد و اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل وجود موقوفات قرآنی از محوری‌ترین سازمان‌هایی است كه در حوزه قرآن فعالیت دارد و با برگزاری بیش از 23 دوره مسابقات بین‌المللی در كشور این مسابقات از معتبرترین مسابقات بین‌المللی قرآن در سطح دنیا محسوب می‌شود.

مدیر كل دفتر انتشارات سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام حافظان و قاریان قرآن به بیش از 10 كشور در سال خبر داد و یادآور شد: سازمان اوقاف به عنوان تنها مرجع اعزام كننده نماینده، به مسابقات خارج از كشور و تنها متولی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در داخل كشور، هر ساله به كشورهای عربستان، مالزی، اندونزی، هندوستان، امارات، اردن و تونس حافظان و قاریان قرآن را اعزام می‌كند.

وی یكی از اهداف مهم انقلاب اسلامی را احیاء و شناساندن معارف بلند قرآن ذكر كرد و خاطرنشان ساخت: با گذشت 28 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، آنچه بدست آمده متناسب با توقعات و انتظارات نیست و امكان حركت در مسیر اشاعه و ترویج قرآن كریم بیش از این مورد انتظار بوده است كه یكی از دلایل آن پراكندگی مراكز تصمیم‌گیری در حوزه قرآن است. وی افزایش كیفی و كمی مسابقات قرآن را منوط به تلاش مسئولین ذیربط و شركت كنندگان عنوان كرد و گفت: یكی از دلایل این است كه منشور ثابت و مشخصی میان مراكز تصمیم‌گیر در امور قرآنی وجود ندارد و بودجه‌های اختصاصی به امور قرآنی متناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی نیست .