تبیان، دستیار زندگی
ست رونالدین فلمینگ مدیر كمیته مركزی منونایت آمریكا به همراه 15تن از اعضای این كمیته ظهر امروز شنبه با آیت‌الله تسخیری دبیر كل مجمع تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو كردند. به گزارش مركز خبر حوزه، آیت‌الله تسخیری ضمن ابراز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله تسخیری: افراطی‌گری از مشكلات بنیادی گفتگوی ادیان و مذاهب اسلامی است

رونالدین فلمینگ مدیر كمیته مركزی منونایت آمریكا به همراه 15تن از اعضای این كمیته ظهر امروز شنبه با آیت‌الله تسخیری دبیر كل مجمع تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش مركز خبر حوزه، آیت‌الله تسخیری ضمن ابراز خرسندی از دیدار با این هیأت از جریانات افراطی‌گری به عنوان مشكلات اساسی و بنیادی گفتگوی ادیان و مذاهب اسلامی ناب برد.

وی از سیاست‌های كشورهای غربی در دامن زدن به درگیری‌های سیاسی و وانمود كردن این درگیری‌ها به عنوان درگیری‌های مذهبی انتقاد كرد و گفت: برخی كشورهای غربی هدفی جز معرفی شیعیان به عنوان دشمنان اهل سنت و بالعكس ندارند.

آیت‌الله تسخیری تصریح كرد: گفتگوی فرهنگ و تمدن‌ها، ادیان و مذاهب اسلامی سه خط مهم سیاست‌های امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

در ادامه این دیدار دكتر شانتا پریما واردهانا، معاون دبیر كل روابط بین مذاهب در شورای ملی كلیساهای مسیح آمریكا با بیان این كه هیأت رهبران كلیساهای مختلف آمریكا نمایندگی تمام گرایش‌ها و گروه‌های مختلف مذهبی مسیحی را در خود دارد، گفت: فعالیت‌های اعضای این هیأت در راستای صلح و گفتگوی بین ادیان است.

وی ضمن قدردانی از هماهنگی سفر این هیأت به ایران و این كه این گفتگوها بسیار ارزشمند است، افزود: امیدواریم تعامل و گفتگوی بین ادیان تقویت گردد.

گفتنی است، اعضای هیأت مذهبی كمیته مركزی منونایت‌های آمریكا به منظور دیدار و گفتگو با شخصیت‌های علمی، فرهنگی و مذهبی كشورمان در تهران، قم و اصفهان به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از30بهمن به مدت یك هفته به كشورمان سفر كرده است.