تبیان، دستیار زندگی

حجت الاسلام والمسلمین محمدی:

همایش شیر خوارگان حسینی نماد مبارزه با خشونت طلبی علیه کودکان است

اگرهمایش شیرخوارگان حسینی بر محور الگوی صحیح عزاداری برای امام حسین(ع) برگزار شود، الگوی مبارزه با خشونت طلبی جهانی علیه کودکان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
همایش شیر خوارگان حسینی نماد مبارزه با خشونت طلبی علیه کودکان است
حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تابلوی عاشورا، شاهکاری بی نظیر از حماسه آفرینی های امام حسین(ع) و یاران ایشان در عرصه های مختلف است که برای تمامی ابعاد زندگی انسان درس آفرین و الگو ساز است، گفت: شیعه هویت خود را مدیون عاشورا است و آنچه به شیعه هویت می بخشد قیام اباعبدالله الحسین(ع) در تمامی ابعاد آن است.
وی افزود: عاشورا در بردارنده پیام های فرهنگی و سیاسی بسیاری برای بشریت در طول تاریخ بوده و برخلاف اینکه عده ای بر پایی عزای امام حسین(ع) را خشونت طلبی و ترویج خشونت معرفی می کنند، باید دقت کرد که اگر مراسم عزاداری امام حسین(ع) بر اساس الگوهای صحیح اسلامی برگزار شود بزرگ ترین پیام آن محکوم کردن خشونت و دفاع از حق است.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: عاشورا در طول تاریخ این پیام را به ملت های آزاده دنیا داده است که ظلم و ستم محکوم است و با خشونت نمی توان حق را خاموش کرد و دهان آن را بست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به این که همایش شیرخوارگان حسینی پیام حق طلبی و خشونت ستیزی مکتب تشییع را به جهانیان مخابره می کند، گفت: شهادت طفل شیرخواره امام حسین(ع) در کربلا بهترین قطعنامه برای محکومیت کودک کشی در جهان است و این پیام باید در طول سال به صورت مستمر در قالب برنامه های فرهنگی و هنری در جامعه جهانی و جامعه اسلامی زنده نگه داشته شود.
وی با اشاره به نسل کشی مسلمان در میانمار، گفت: اهدای جایزه صلح نوبل به کسانی که دستشان تا بازو آغشته به خون کودکان، زنان و مردان بی گناه است نشانه فرمایشی و سیاسی بودن جایزه صلح نوبل است و این جایزه در حال حاضر اثر خود را از دست داده است.
استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: دشمن همیشه از انسان سازی پیام عاشورا در هراس بوده است به همین دلیل قصد داشت در قالب سند2030 عزاداری امام حسین(ع) را در مدارس نوعی ترویج خشونت جلوه دهد در حالی که پیام عاشورا خشونت طلبی نیست بلکه پیام عاشورا برای جهانیان زندگی در پناه صلح با محوریت امامت ائمه معصوم(ع) در روی زمین است.
منبع: خبرگزاری رسا