تبیان، دستیار زندگی
ام «ولفانگشوبیله»، وزیر كشور آلمان، از تعداد روزافزون شهروندان آلمانی كه به دیناسلام می‌گروند، بسیار نگران است. شوبیله این‌گونه تأكید می‌كند كه اینروند، تهدیدكننده است.  وی در روز دوشنبه، افزایش خطر ترور را هشدار داد و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهارات تهدیدآمیز وزیر كشور آلمان درباره گسترش اسلام

«ولفانگشوبیله»، وزیر كشور آلمان، از تعداد روزافزون شهروندان آلمانی كه به دیناسلام می‌گروند، بسیار نگران است. شوبیله این‌گونه تأكید می‌كند كه اینروند، تهدیدكننده است.

وی در روز دوشنبه، افزایش خطر ترور را هشدار داد و همچنین انتقادی هم از سوی شورای اسلامی و مركز شورای مسلمانان آلمان داده شد.

وزیركشور آلمان گفت: پیگیری‌ها و توجه‌های ادارات امنیتی، این نتایج را داشتكه برخی از افراد ترك‌تبار، تمایل خطرناكی به اسلام رادیكال دارند.

شوبیلهگفت: من نمی‌گویم هر آلمانی كه به اسلام گروید، در پتانسیل تروریسم است،اما آیا نباید متوجه این بود كه تروریست‌ها در اثر یك سری بدی‌های ماافزایش یافته‌اند؟!

در این حال، «كلات» ابراز كرد: این‌گونه عمل كردن شوبیله،‌ كمك‌كننده نیست.

احزابدیگر هم اعتراضاتی به این سخنان كردند و از جمله «بد راملو»، نماینده حزبچپ در پارلمان آلمان، در این‌باره گفته است: شوبیله با این سناریوهایتهدیدآمیز خود، شانس هرگونه دیالوگ همگرا و باز را از بین می‌برد .