تبیان، دستیار زندگی
. دكتر سید علی توفیق العطاس رئیس موسسه تحقیقات و تبلیغات اسلامی مالزی ظهر امروز با آیت‌الله تسخیری دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو كرد.  در این دیدار آیت‌الله تسخیری با اشاره به شكست های پیاپی آمریك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریكا با شكست های متعددی در جهان اسلام مواجه است .

دكتر سید علی توفیق العطاس رئیس موسسه تحقیقات و تبلیغات اسلامی مالزی ظهر امروز با آیت‌الله تسخیری دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو كرد.

در این دیدار آیت‌الله تسخیری با اشاره به شكست های پیاپی آمریكا در جهان اسلام و توطئه های متعدد علیه مسلمانان، بر نقش اندیشمندان و علمای مسلمان در بیداری و آگاهی مسلمانان تاكید كرد و همگرایی مسلمانان را مهمترین وسیله برای مقابله با توطئه‌های آمریكا دانست.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با ایشان به عنوان نماینده یك موسسه فعال در ارتقاء و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی در منطقه شرق آسیا، از نقش اجتماعی و فرهنگی خانواده سادات در آسیا به ویژه خانواده العطاس تقدیر كرد.

دبیر كل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با معرفی اهداف و فعالیت‌های این مجمع و اعلام همكاری در زمینه های علمی، دینی و فرهنگی، اظهار داشت: جنبش اسلامی در سطوح مختلف دانشگاهی و فعالیت های بانكی اسلامی در مالزی قابل مطالعه و تامل است.

در ادامه این دیدار مدیر موسسه تحقیقات و تبلیغات اسلامی مالزی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مسلمانان كشور مالزی، بر اهمیت وحدت امت اسلامی و همگرایی مسلمانان تاكید كرد.

دكتر توفیق العطاس با مهم دانستن موضوع تقریب مذاهب و هم اندیشی علمای مذاهب اسلامی، از سیاست های استعماری آمریكا در كشورهای اسلامی انتقاد كرد.

وی در پایان خاطرنشان كرد، موسسه تحقیقات و تبلیغات مالزی در 18 فوریه 1992تحت حمایت حزب عمل این كشور تاسیس گردید و ترویج و گسترش معارف اسلامی، از طریق ارائه برنامه های متعدد از مهمترین فعالیت های این موسسه می باشد.