تبیان، دستیار زندگی

پاییز را به سلامت سپری کنید

یکی از زیباترین فصل‌ها فصل پاییز است. فصلی رنگارنگ با غذاهای رنگارنگ و آب و هوایی در نوسان. اگر توصیه‌های تغذیه‌ای و سنتی و بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم، با حفظ سلامتی‌مان می‌توانیم از آن لذت بیشتری ببریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

تغذیه در پاییز


خوردنی ها و نوشیدنی های فصل پاییز در طب سنتی


با ورود فصل پاییز و کاهش دمای هوا طبع افراد با تغییراتی مواجه می شود، از این رو مراقبت از کودکان و افراد کهنسال در این فصل بیشتر توصیه می شود.
 

مقابله با بیماری های پاییز با طب سنتی

بروز بیماری‌هایی مانند ترک پوست، خشکی، شوره سر، اگزما، دردهای سیاتیکی، ورم لوزه‌ها و بیماری ‌های روحی و روانی مانند وسواس و افسردگی در فصل پاییز شایع است.
 

توصیه های غذایی: پاییز، خستگی، افسردگی

معمولا همه ی ما در فصل پاییز و با سرد شدن هوا کمی بی‌انرژی و کسل می‌شویم. شاید یکی از عوامل آن کاهش نور خورشید باشد. در این مطلب چند توصیه داریم تا بتوانید بدن تان را با تغییرات فصلی و سرما وفق دهید و انرژی بیشتری کسب کنید.

 
چند توصیه برای جلوگیری از سرماخوردگی در فصل پاییز

شروع فصل پاییز با افت محسوس دما و خشکی هوا همراه است که این امر، افراد مختلف را مستعد سرماخوردگی می‌کند؛ در این مطلب چند توصیه برای جلوگیری از سرماخوردگی در این فصل ارائه شده است.
 

7 توصیه برای اینکه در پاییز چاق نشوید

لازم است که تا قبل از رسیدن روزهای خیلی سرد تلاش کنید در این فصل وزن خود را ثابت نگه داشته و از چاقی زمستانی نیز جلوگیری کنید. با ما باشید تا با چند توصیه ی ساده برای پیشگیری از چاقی پاییزه بیشتر آشنا شوید.
 

با این مواد غذایی: پاییز را پرتوان شروع کنید

در این مطلب 12 ماده غذایی مفید معرفی می کنیم که کمک می کنند تا پاییزی پرانرژی و دور از بیماری ها داشته باشید.
 

7 گزینه غذایی برای جلوگیری از خشکی پوست در پاییز

حتی اگر قرار باشد از با کیفیت‌ترین محصولات پوستی برای از بین بردن خشکی پوست، استفاده کنید، تغییرات فصلی برای برخی، با این عارضه همراه است.
 

غذاهایی ضد سرماخوردگی، دوستان ما در پاییز

چیزی که در پیشگیری و درمان سرماخوردگی مهم است تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ اما چگونه؟ چطور سیستم ایمنی بدنمان را تقویت کنیم؟
 

پاییزتان به سلامت با طب سنتی

مزاج فصل پاییز سرد و خشک است و مزاج سرد و خشک ضد مزاج روح انسان، حیوانات و گیاهان است و به همین دلیل است که برگ گیاهان در این فصل زرد و خشک می شود.

 
۷ گزینه غذایی پاییزی برای دیابتی‌ها!

منوی غذایی مبتلایان به دیابت با شروع فصل پاییز باید تغییر کند چون بسیاری از گروه‌های غذایی پاییزی خاصیت کاهش قند خون را برای دیابتی‌ها دارند.
 

با خستگی پاییزه چه کنیم؟

شما را نمی‌دانم، اما پاییز که می‌رسد خیلی‌ها احساس خستگی و افسردگی می‌کنند. همین که خورشید زود غروب می‌کند و نور کمتر می‌شود افسردگی نیز سراغم آدم را می‌گیرد. انگار پاها جان ندارند و صبح که می‌شود چشم‌ها به زور باز می‌شوند.


بفرمایید میوه های پاییزی (اینفوگرافی)

فصل پاییز فصل میوه های متنوع و بسیار زیباست که خوشبختانه در کشور ما به فراوانی یافت می شوند، میوه هایی چون خرمالو، انار، زالزالک، ازگیل، پسته تازه، به، لیموشیرین، نارنگی، گلابی و ...


16 ماده‌ی غذایی پاییزی برای لاغری

مسلماً هیچ ماده‌ی غذایی معجزه آسایی وجود ندارد که با خوردن آن‌ها یک شبه لاغر شوید. اما اگر با رسیدن فصل پاییز قصد دارید چند کیلو کم کنید می‌توانید روی مواد غذایی معرفی شده در این مطلب حساب کنید.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.