تبیان، دستیار زندگی
. در پی سخنان اهانت آمیز یكی از نمایندگان مجلس هلند به قرآن مجید، آیت‌الله العظمی نوری همدانی این سخنان را شدیداً محكوم كردند.  آیت‌الله العظمی نوری همدانی امروز در دیدار پرسنل حفاظت امنیت پرواز و برخی از كاركنان وز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واكنش آیت‌الله العظمی نوری همدانی به سخنان نماینده مجلس هلند .

در پی سخنان اهانت آمیز یكی از نمایندگان مجلس هلند به قرآن مجید، آیت‌الله العظمی نوری همدانی این سخنان را شدیداً محكوم كردند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی امروز در دیدار پرسنل حفاظت امنیت پرواز و برخی از كاركنان وزارت دفاع گفتند: این اولین باری نیست كه به مقدسات اسلامی توهین می شود و دول اسلامی باید با احضار سفیر این كشور، محدود كردن روابط دیپلماتیك و تحریم كالاهای آنها، قدرت و عظمت اسلام را به نمایش گذاشته و از ادامه این هجمه‌ها جلوگیری كنند.

معظم له با تاكید بر وجود امنیت فكری مسلمانان در دنیا تصریح كردند: هلند از كشورهایی است كه سالها كشور اندونزی را مستعمره خود كرده بود و سوابق این كشور در تاریخ، سیاه و تاریك است.

ایشان با بیان اینكه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و از انزوا خارج شدن اسلام ناب محمدی، این دین الهی برای قدرت طلبان و استعمارگران یك خطر محسوب می شود یادآور شدند: امام خمینی«ره» با فتوای خود در باره سلمان رشدی درس بزرگی به ما دادند تا در برابر قدرت های استكباری كوتاه نیاییم و از حقوق مذهبی خود دفاع كنیم.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی حساسیت در برابر چنین توهین هایی را ضروری دانستند و تاكید كردند: مبانی اسلامی مستدل به مباحث عقلی است و اسلام به وسیله  قرآن، تمدن با شكوه و عظیمی در صدر اسلام برپاكرد.
خاطرنشان می شود، یكی از نمایندگان مجلس هلند در سخنانی كه روز 13/2/2007در یكی از مطبوعات هلند منتشر شد گفته بود: اسلام دین خشونت و بدرفتاری است و اگر «محمد » زنده بود، از این كشور اخراج می شد.

وی از مسلمانان خواسته بود كه اگر می خواهند در هلند زندگی كنند باید نصف قرآن را پاره كرده و به دور بیفكنند.