تبیان، دستیار زندگی
. رئیس جمعیت طلبه عربیه پاكستان از كتابخانه مرحوم آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی بازدید و با حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر سید محمود مرعشی تولیت این كتابخانه گفتگو كرد. حافظ ساجد انور در حاشیه بازدید خود از كتابخانه آیت‌الله‌العظ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وهابی‌ها بین علمای تسنن جایگاهی ندارند .

رئیس جمعیت طلبه عربیه پاكستان از كتابخانه مرحوم آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی بازدید و با حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر سید محمود مرعشی تولیت این كتابخانه گفتگو كرد.

حافظ ساجد انور در حاشیه بازدید خود از كتابخانه آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی در گفتگو با خبرنگار مركز خبر حوزه با بیان اینكه وهابی‌های افراطی در فتاوای تكفیری خود به عموم شیعه و سنی حمله می‌كنند گفت: این افراد نه تنها بین علمای شیعه بلكه میان علمای اهل سنت هم جایگاهی ندارند.

وی از اتحاد برخی از علمای شیعه و سنی در پاكستان خبر داد و گفت: اخیرا شاهد ائتلاف برخی از علمای شیعه و سنی از جمله علامه سید ساجد علی نقوی و مولوی فضل الرحمان بوده‌ایم و در حال حاضر در صورت وقوع اعمال تروریستی، علمای شیعه و سنی در بیانیه‌ای مشترك این اعمال را محكوم می‌كنند.

رئیس جمعیت طلبه عربیه پاكستان همچنین با بیان اینكه تكنولوژی غرب برای مردم آن سرزمین، آرامش را به ارمغان نیاورده است گفت: بی‌اعتمادی و اضطراب در روحیة مردم غرب موج می‌زند و بعد از واقعه 11سپتامبر، فروش قرآن در جوامع غربی و گرایش آنها به مطالعات اسلامی به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است كه این امر بیانگر تشنه بودن مردم غرب نسبت به معنویت اسلام است.

وی انسجام و وحدت علما و مراكز دینی و ارتباط بین مردم و علما را از بایسته‌های تبلیغ معارف دینی برشمرد و گفت: باید در نشر معارف اسلام از رسانه‌های پیشرفته ارتباط جمعی بهره گرفت.حافظ ساجد انور، با بی‌نظیر خواندن كتابخانة آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی از نظر ذخائر غنی و نسخ خطی، زحمات ارزشمند مرحوم آیت‌الله‌العظمی مرعشی نجفی برای جمع‌آوری كتب گفت: تبادل فرهنگی بین كتابخانه‌های بزرگ ایران و پاكستان، نقش مهمی در ترویج معارف دینی خواهد داشت .