تبیان، دستیار زندگی
. سازماندارالقرآن الکریم نخستین بانک اطلاعات مؤسسات، مراکز و تشکلهای قرآنیمردمی کشور را آماده کرد که طی آن 2 هزار مرکز شناسایی شده است .  این کامل ‌ترین اطلاعات از مؤسسات، مراکز و تشکل‌های قرآنی مردمی سراسر کشور است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

2 هزار مرکز قرآنی مردمی در کشور شناسایی شد .

سازمان دارالقرآن الکریم نخستین بانک اطلاعات مؤسسات، مراکز و تشکلهای قرآنیمردمی کشور را آماده کرد که طی آن 2 هزار مرکز شناسایی شده است .

این کامل ‌ترین اطلاعات از مؤسسات، مراکز و تشکل‌های قرآنی مردمی سراسر کشور است که طی شش ماه گذشته جمع‌ آوری شده است.

تاکنون حدود دو هزار مرکز قرآنی فعال در سطح کشور در قالب این بانک، شناسایی شده‌اند که قریب به اتفاق مراکز قرآنی سطح کشور است.

سازمانتبلیغات اسلامی با داشتن 480 پست قرآنی، 30 دارالقرآن در مراکز استان‌ها وکانون‌های قرآن در شهرستان‌ها و با بیش از بیست سال پیشینه فعالیت‌هایقرآنی، از جمله مراکز مهم در حوزه فعالیت‌های قرآنی مردمی بوده و توانسته است اطلاعات پایه و جامع مراکز سطح کشور را جمع آوری کند.

ایناطلاعات شامل نام و مشخصات حقوقی مراکز، اسامی و مشخصات مدیران آنها، مرجعصدور مجوز، گستره فعالیت، محورهای فعالیت، نشانی و تلفن تماس و سایراطلاعات لازم بوده و به عنوان "اطلاعات پایه" در سیاست ‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مشارکت مردمی سازمان دارالقرآن الکریم مورد بهره ‌برداری قرارخواهند گرفت.

براساس این اطلاعات 18 درصد از مراکز قرآنی مردمی از سازمان تبلیغات اسلامیو 13 درصد از سایر دستگاه‌های مربوطه مجوز فعالیت داشته و باقی مراکز شامل69 درصد فاقد مجوز فعالیت هستند.

روابطعمومی سازمان دارالقرآن الکریم، همچنین از تهیه و تدوین برنامه جامع مشارکت‌ های مردمی شامل اهداف، سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌ها هماهنگ بااصل 44 قانون اساسی و چشم انداز بیست ساله و سیاست‌ها کلان قرآنی کشور خبرداد.