تبیان، دستیار زندگی
می حجت‌الاسلام حسین‌نژاد، معاون آموزشی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفتگو با خبرنگار مركز خبر حوزه گفت: دستیابی به مهندسی تمدن اسلامی در سه موضوع، روش مهندسی طرح تحقیقات در دستیابی به احكام فردی و حكومتی اسلام، موضوع شنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشریح برنامه‌های دفتر فرهنگستان علوم اسلامی

حجت‌الاسلام حسین‌نژاد، معاون آموزشی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی قم در گفتگو با خبرنگار مركز خبر حوزه گفت: دستیابی به مهندسی تمدن اسلامی در سه موضوع، روش مهندسی طرح تحقیقات در دستیابی به احكام فردی و حكومتی اسلام، موضوع شناسی اسلامی و تولید علم دینی و نیز مدل برنامه‌ریزی اسلامی، اولین گام برای مهندسی تمدن اسلامی است كه محصول بیست و پنج سال تلاش علمی این فرهنگستان است.

وی در تشریح روند آموزشی این فرهنگستان گفت: همزمان با گسترش فعالیت‌های پژوهشی این دفتر با مراكز پژوهشی دیگر، فعالیت آموزشی آن نیز گسترش یافت و در سه مقطع عمومی، عالی و تخصصی برگزار شد.

حسینی‌نژاد افزود: از سال 80 با مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین میرباقری، بخش آموزش به معاونت تبدیل شد و دوره‌های آموزشی كوتاه مدت، عالی و تخصصی با تعریف جدید ارائه گردید.

وی تربیت افراد توانمند و خدمتگزار در مناسب اجتماعی، علمی و فرهنگی كشور را از اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی این دفتر برشمرد و گفت: اعتقاد و التزام به نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت مطلقه فقیه، دارا بودن تحصیلات حوزوی پایه ششم و یا دارا بودن كارشناسی دانشگاه و نیز شركت در آموزش كوتاه مدت و قبولی در آزمون‌های مربوطه از شرایط پذیرش دوره‌های آموزش این دفتر است.

وی بهره‌مندی از روش‌های مختلف همچون كارگاه‌های آموزشی، مناظره علمی، تقریر نویسی، پاسخ نظام‌مند به سوالات، ساختارنویسی و ... را از روش‌های آموزشی این دفتر نام برد و افزود: معاونت آموزش در كنار سه معاونت پژوهش كاربردی، پژوهش بنیادی و ارتباطات به آموزش و تربیت افراد متخصص همت می‌گمارد و در این راستا تاكنون 9 دوره آموزشی برگزار شده است.