تبیان، دستیار زندگی

دلنوشته ای برای طالبان نور

هنوز صدای "من ینصرنی؟" حسین (ع) از دروازه های زمان به گوش می رسد .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : صدیقه شریفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دفاع مقدس
هوالنور، نورعلی نور، او است همانی که خارج می کند مؤمنان را از تاریکی ها به سوی نور. کدام نور؟ نور ولایت کلیه الهیه ای که بر جان مومنان  می تابد. نوری که از ذات حضرت حق ساطع می شود و درارواح  مقدس معصومین، مصباح هدایت  می شود، مأوای می کند و آنگاه با توسل من وتو، به سوی ما افاضه می یابد. او ما را به کجا می برد؟ کدام سرزمین است که مسافران آن راهیان این نورند؟
همان ها که از اسارت در لجنزار دنیا می هراسند و به دنبال شهود در افق بی کرانه  هستی می گردند. آنان که  دنیای مادی را آنقدر تاریک و حقیر می بینند که بهای عمر تمام شدنی وجان فانی را جز در مسلخ عشق قربانی نمی خواهند.  آری،رهجویانی که  برای طلب نور از معبود، بود ونبود را در طبق اخلاص می گذارند وبه خیمه حسین بن علی(ع) می برند تا در هر عصر و زمانی ازگدازه های داغ خیمه های به آتش کشیده شده اش، طلب وصول کنند.
هنوز صدای "من ینصرنی؟" حسین (ع) از دروازه های زمان به گوش می رسد .هنوز خیل شهیدان از کاروان عاشورا تا هشت سال دفاع مقدس ومدافعان  حرم زینبی وتمام مبارزین مسلمان از فلسطین  تا میانمار وتا بیکرانه آزاد منشی  یار می گیرد. هنوز ظلم ستیزی به واژه مقدس شهادت ، معنا می دهد. هنوزدل پاک و آسمانی راسخ مردانی به عرش اعلی  پیوندمی خورد تا از تجلی نور ولایت بر جسم و برجان شان، مست شراب الهی بشوند و چه بسا در مصاف کارزار عقل وعشق، نور وظلمت، حق و باطل، حتی برای پیکرخود، مأوایی بهتر از گمنامی و بی نشانی نیابند.
هرزمان، زمانه فتنه سامری وزور فرعونی وتزویرقارونی است و تنها خون پاکان را طلب می کند برای اصلاح.  جهاد وشهادت، مکانی است برای لبیک به ندای نصرت طلبی حسین (ع) و عروج بر نیزه دغدغه کسانی است که سعادت را درشهادت می بینند.
پس ای همسفرراه روشن فردا، زمانه ات را دریاب وامامت را بشناس وگوش بسپار بر ندای فرمانده ات... که این همه،  تلاشی است برای رسیدن به همان نور...