تبیان، دستیار زندگی

دومین دوره مسابقه عکاسی کربلا جاریست

باشگاه کاربران تبیان در راستای ترویج فرهنگ حسینی و پاسداشت حماسه عاشورا و ایام ماه محرم و صفر، دومین دوره مسابقه عکاسی کربلا جاریست را برگزار می نماید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دومین دوره مسابقه عکاسی کربلا جاریست

باشگاه کاربران تبیان در راستای ترویج فرهنگ حسینی و پاسداشت حماسه عاشورا و ایام ماه محرم و صفر، دومین دوره مسابقه عکاسی کربلا جاریست را برگزار می نماید.

پس از اجرای موفق نخستین دوره مسابقه عکاسی کربلا جاریست در سال 1395 و با توجه به استقبال خوب عکاسان هنرمند از سراسر کشور، دومین دوره این مسابقه در دو بخش عمومی و ویژه اجرا می شود.

**موضوعات و بخش های مسابقه:

* بخش ویژه:

بخش ویژه مسابقه، به موضوع "فرهنگ ها و آیین های محرم" اختصاص دارد. در این بخش، تمام عکاسان (بدون در نظر گرفته شدن آماتور یا حرفه ای بودن) می توانند شرکت کنند. تصاویر ارسالی در این بخش باید به صورت مجموعه عکس و حداقل به تعداد 5 تصویر باشد. 

* بخش عمومی:

موضوعات بخش عمومی شامل موارد زیر است:

- مراسم و محافل مذهبی و عاشورایی

- آماده سازی هیئات و تکایا در ماه محرم 

- نگاهی نو و خلاقانه به مبحث عاشورا و محرم  

- حضور زنان در مراسم سوگواری 

- کودکان و نوجوانان عاشورایی  

- پیاده روی اربعین و زوایای نادیده از این حرکت عظیم و پرشور

در بخش عمومی، کاربران در دو قالب حرفه ای و آماتور برای ارسال آثار خود شرکت خواهند کرد و در هنگام شرکت در مسابقه، فقط یکی از این دو قالب را انتخاب می کنند. 

** آیین نامه شرکت در مسابقه:

- برای شرکت در مسابقه، نیازی به عضویت در سایت تبیان نیست؛ اما کاربران غیرعضو در صورت منتخب شدن، باید عضویت خود را در سایت تبیان تأیید نهایی نمایند. برای عضویت در سایت، اینجا را کلیک کنید. راهنمای عضویت نیز از اینجا قابل مطالعه است.

- کاربران باید در هنگام تکمیل اطلاعات شخصی، شماره تلفن همراه و پست الکترونیک خود را به منظور دریافت اخبار مسابقه و امکان ارتباط مسئولین مسابقه با شرکت کنندگان ثبت نمایند.

- محدودیتی در تعداد و حجم تصاویر ارسالی برای شرکت در مسابقه وجود ندارد.

- کاربر در هنگام ارسال آثار باید مشخص نماید که در کدامیک از بخش های عمومی یا ویژه شرکت می کند. لازم به ذکر است که کاربران شرکت کننده در مسابقه می توانند در بخش عمومی، فقط در یکی از دو محور حرفه ای یا آماتور شرکت کنند. همه کاربران می توانند در بخش ویژه مسابقه شرکت کنند.

 

برای ارسال تصاویر خود، اینجا را کلیک نمایید.

 

- ارسال اثر توسط عکاس در این مسابقه، به منزله اعلام مالکیت حقوقی اثر است و در صورت اثبات خلاف این امر، علاوه بر حذف تمام تصاویر ارسالی کاربر از مسابقه، برابر با آیین نامه، فرد متخلف، مسئول شناخته خواهد شد.

- در صورت نیاز و در طی فرآیند داوری، شرکت کنندگان مسابقه باید جهت اثبات مالکیت اثر، اصل تصویر خواسته شده را ارسال نمایند (تصویر اصلی دوربین). در صورت ارسال نشدن اصل تصویر در زمان خواسته شده، راهیابی تصویر به مراحل بالاتر داوری امکانپذیر نخواهد بود.

- آثار ارسالی باید مستند باشد و از هرگونه دستکاری با نرم افزارهای رایانه ای یا اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش سازد، اجتناب شود.

- تصاویری که در نخستین دوره مسابقه عکاسی کربلا جاریست ارسال شده باشند، پذیرفته نمی شوند.

- تصاویر ارسالی می‌توانند تک رنگ، سیاه سفید و یا رنگی باشند.

- به آثاری که پس از مهلت مقرر ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

** نحوه ارسال آثار:

کاربران برای ارسال تصاویر خود باید به صفحه ارسال آثار مسابقه (اینجا) مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم مربوطه، تصاویر خود را بارگذاری نمایند. در صورت تکمیل فرآیند ارسال تصاویر (آپلود فایل ها)، پیامک تایید دریافت آثار به تلفن همراه کاربر ارسال خواهد شد. در غیر اینصورت، کاربر باید مجددا برای ارسال آثار اقدام نماید.

** زمان شرکت در مسابقه:

از آغاز ماه محرم تا پایان ماه صفر.

** جوایز مسابقه:

- جوایز بخش ویژه:

رتبه منتخبین

جوایز بخش ویژه

نفر اول

400 هزار تومان

نفر دوم

300 هزار تومان

نفر سوم

200 هزار تومان

- جوایز بخش عمومی:

رتبه منتخبین

جوایز محور حرفه ای

جوایز محور آماتور

نفر اول

300 هزار تومان

200 هزار تومان

نفر دوم

200 هزار تومان

150 هزار تومان

نفر سوم

150 هزار تومان

100 هزار تومان

- منتخبین از نظر کاربران شبکه اجتماعی تبیان:

با پایان یافتن ماه صفر، تصاویر برتر راه یافته به مراحل پایانی مسابقه، در شبکه اجتماعی تبیان و در صفحه دومین دوره مسابقه عکاسی کربلا جاریست منتشر خواهد شد و دو تصویری که بیشترین پسند (لایک) را از سوی کاربران شبکه اجتماعی دریافت کنند، جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

** زمان اعلام نتایج:

منتخبین مسابقه پس از پایان ماه صفر و از طریق اطلاعیه باشگاه کاربران تبیان معرفی خواهند شد.

منتظر همراهی شما هستیم... 
باشگاه کاربران تبیان