تبیان، دستیار زندگی
ود سید عمار حکیم در جمع علما، طلاب حوزه علمیه و شیعیان نجف که در مراسم سالگرد تخریب قبور ائمه سامرا گردهم آمده بودند تصریح کرد: تخریب قبور ائمه بقیع و سامرا نشان می دهد که تفکر تکفیر غده ای سرطانی در دنیای اسلام است که با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفکر تکفیر غده ای سرطانی در دنیای اسلام است که باید سریعتر ریشه کن شود

سید عمار حکیم در جمع علما، طلاب حوزه علمیه و شیعیان نجف که در مراسم سالگرد تخریب قبور ائمه سامرا گردهم آمده بودند تصریح کرد: تخریب قبور ائمه بقیع و سامرا نشان می دهد که تفکر تکفیر غده ای سرطانی در دنیای اسلام است که باید سریعتر ریشه کن شود.

به گزارش رسا به نقل از پایگاه اخبار حوزه علمیه نجف، حجت الاسلام سید عمار حکیم دبیر کل موسسه تبلیغات اسلامی شهید محراب(ره)، روز گذشته در مراسم سالگرد انفجار حرم امامین عسکریین(ع) که در نجف اشرف برگزار شد تاکید کرد: این جنایت وحشیانه ای که گروههای تکفیری و صدامی در سامرا مرتکب شدند، ناشی از زمینه های فکری، عقیدتی و سیاسی متعددی است.

وی گفت: مرتکبین این چنین جنایات وحشیانه علیه عاشقان اهل بیت(ع) و مقدسات آنها، هیچ دلیلی موجهی برای دشمنی ندارند، تنها حقد و کینه آنها نسبت به شیعیان و گسترش روز افزون مکتب اهل بیت(ع) در جوامع اسلامی سبب می شود که بی محابا دست به کشتار بزنند.

وی گفت: در گذشته ای نه چندان دور قبور ائمه بقیع(ع) را تخریب کردند و اکنون دست به تخریب مرقد مطهر ائمه سامرا(ع) زده اند.این وقائع نشان می دهد که تفکر تکفیر، غده ای سرطانی در جهان اسلام است که باید هرچه زودتر ریشه کن شود.

سید عمار حکیم تصریح کرد: انگیزه سیاسی تکفیری ها از اینگونه جنایات وحشیانه، ازبین بردن شیرینی پیروزی ای است که نصیب ملت عراق شده است، آنها نمی توانند ببینند که شیعیان و دیگر اقشار شیفته اهل بیت(ع) در عراق بر سرنوشت کشورشان مسلط شده اند؛ لذا دست به همه نوع کشتاری می زنند تا مردم را نسبت به آینده نا امید کنند.

این روحانی سرشناس شیعه در نجف اشرف تصریح کرد: هدف مهم دیگر تکفیری ها در ترور و انفجار، گسترش دادن اختلافات مذهبی و طائفه ای در عراق است که با همکاری بی نظیر شیعه و سنی در کشور،این طرح آنها شکست خورده است.

وی از حضور گسترده علما، طلاب حوزه های علمیه و مردم سراسر کشور در اجتماعاتی که به مناسبت بزرگداشت حادثه انفجار در حرم امامین عسکریین(ع) در سامرا برگزار شد تقدیر کرد و این امر را عامل ناکامی دشمنان در محقق کردن اهدافشان دانست.