تبیان، دستیار زندگی
ست مدیر حوزه علمیه قم در تجمع فضلا، طلاب و مردم قم به مناسبت سالروز تخریب بارگاه عسکریین (ع)، تخریب بارگاه عسکریین (ع) را مصیبت جهان اسلام خواند. حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه علمیه قم در تجمع فضل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تخریب حرمین عسکریین مصیبت شیعه و سنی است

مدیر حوزه علمیه قم در تجمع فضلا، طلاب و مردم قم به مناسبت سالروز تخریب بارگاه عسکریین (ع)، تخریب بارگاه عسکریین (ع) را مصیبت جهان اسلام خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه علمیه قم در تجمع فضلا، طلاب و مردم قم به مناسبت سالروز تخریب بارگاه عسکریین (ع) که امروز 24 بهمن‌ماه در مسجد اعظم قم برگزار شد در گفت‌وگو با رسا برجسته‌ترین پیام این تجمع را جلوگیری از دست‌های تفرقه‌افکن خواند و گفت: ائمه اطهار (ع) به خاطر انتساب به پیامبر اکرم (ص) اسوه و مراد جهان اسلام هستند.

وی بارگاه ملکوتی اهل بیت‌(ع) را در طول تاریخ مورد تقدیس شیعه و سنی برشمرد و خاطر نشان كرد: بارگاه ملکوتی عسکریین (ع) در میان شهر سنی‌نشین سامرا واقع است و همواره مورد توجه و علاقه اهل سنت بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری گفت: آنچه در سامرا به وقوع پیوست کار اهل سنت نیست، بلکه کار دست‌های تفرقه‌افکنی است که عوامل پشت پرده آن دشمنان اسلام هستند.

مدیر حوزه علمیه قم افزود: تردیدی نداریم که اشغالگران عراق برای پیشبرد نقشه‌های خود دست به این اقدام می‌زنند تا در پرتو ناامنی در منطقه به حضور خود ادامه دهند.

وی تخریب حرمین عسکریین (ع) را مصیبت شیعه و سنی دانست و بیان داشت: علمای اهل سنت بایستی در سالگرد این حادثه تلخ مجالسی برپا می‌کردند و پیش از ما نسبت به تأخیر در بازسازی بارگاه عسکریین (ع) اعتراض می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسینی بوشهری گفت: دوستان و دشمنان اسلام به این نکته توجه کنند که اهل بیت (ع) محور جهان اسلام هستند و نمی‌توان آن‌ها را رها ساخت و به دشمنان نظر داشت.