تبیان، دستیار زندگی
. حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر سید علی محمد یثربی با بیان این مطلب در جلسه مجمع فضلا و طلاب حوزه علمیه قم گفت: امام می‌خواستند با برداشته شدن فاصله‌ها، حوزه و دانشگاه‌ها در یكدیگر ذوب شوند، تا زمینه برای بسط و گسترش اسلام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه مفتخر به تمسك به ثقلین است .

حجت‌الاسلام و المسلمین دكتر سید علی محمد یثربی با بیان این مطلب در جلسه مجمع فضلا و طلاب حوزه علمیه قم گفت: امام می‌خواستند با برداشته شدن فاصله‌ها، حوزه و دانشگاه‌ها در یكدیگر ذوب شوند، تا زمینه برای بسط و گسترش اسلام فراهم گردد.

نماینده فضلا و طلاب قمی در این مجمع، مردم قم را در طول تاریخ مفتخر به اطاعت و جانفشانی در راه اسلام و ائمه اطهار(ع) دانست و افزود: در تداوم این حمایت از ابتدای تأسیس حوزه علمیه خدمات متقابل حوزه و مردم، تجربه جدیدی بود كه از سال 42 تا پیروزی انقلاب به اوج خود رسید و به فضل الهی تاكنون تداوم داشته است.

وی با بیان اینكه حوزه مفتخر به تمسك به ثقلین است اظهار داشت: با همت و درایت متولیان حوزه توجه به قرآن و تفسیر بیشتر شده و شایسته است قبل از رسیدن به درس خارج كه با احادیث فقهی آشنا می‌شویم در سرفصل‌های درسی عناوین بیشتری به متون احادیث و كتب روایی در بخش عقاید و اخلاق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی یثربی با اشاره به ضرورت ترویج پژوهش در حوزه تصریح كرد: تحقیق باید منتهی به كشف و تولیدات جدید علمی و تدوین و تحول اساسی گردد، باید با تعیین اهداف مشخص، تحقیقات حوزوی در خدمت عرصه‌های مورد نیاز حیات اجتماعی و ملت‌های مسلمان قرار گیرد.نماینده فضلا و طلاب قمی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: پس از رهنمودهای مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری، هیئت‌های مذهبی به سمت تقویت محتوی و جهت‌گیری حركت كرده‌‌اند، در عرصه ترویج دین هم باید با ادغام تبلیغ و آموزش و ترفیع جایگاه علمی آن در بهبود این مهم بكوشیم .