تبیان، دستیار زندگی

در مجمع سازمان ملل مطرح شد

ترامپ: نمی‌توانیم به قرارداد برجام متعهد بمانیم

رییس‌جمهور آمریکا با اعلام به این‌که «نمی‌توانیم متعهد به قراردادی باشیم که زمینه طرح‌ریزی یک برنامه هسته‌ای را فراهم می‌کند» برجام را از بدترین توافقاتی دانست که آمریکا در طول تاریخ امضا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  دونالد ترامپ
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه در بخشی از سخنرانی خود که در نشست  مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد به تکرار ادعاهای بی اساس علیه ایران پرداخت و در ادامه بدعهدی های دولت آمریکات علیه کشورمان با اعلام به این‌که نمی توانیم متعهد به قراردادی باشیم که زمینه طرح ریزی یک برنامه هسته ای را فراهم می کند برجام را از بدترین توافقاتی دانست که آمریکا در طول تاریخ امضا کرده است.

وی در ادعاهایی خصمانه علیه ایران گفت: زمان آن فرارسیده تا همه کشورها با ایران مقابله کنند. رژیمی که به صورت علنی اسرائیل و آمریکا را تهدید به نابودی می کند. با وجود این‌که ایران یک کشور ثروتمند است، مسوولان کشور آن را به یک کشور منزوی در دنیا تبدیل کردند.

ترامپ مدعی شد: ایران پول های مردم خود را به حماس و حزب الله می دهد و به تشنج در خاورمیانه دامن می‌زند.  وقت آن رسیده که همه کشورها با ایرا ن که خشونت را ترویج می‌دهد و شهروندان دیگر کشورها را زندانی کرده است، مقابله کند. رهبران ایران به جز نیروی نظامی آمریکا از چیز دیگری نمی‌ترسند.

ترامپ ایران و سوریه را به مداخله در یمن ، حمایت از تروریسم و گسترش تشنج در خاورمیانه متهم کرد و و با اشاره به چگونگی دسترسی به اینترنت و ماهواره در ایران اظهارات مداخله جویانه خود را اینگونه ادامه داد: روزی فرا خواهد رسید که مردم ایران با یک گزینه روبرو خواهند بود. آیا به سمت خشونت خواهند رفت یا به ریشه‌های اصیل و فرهنگ خود به عنوان کشوری که پایه فرهنگ و تمدن در جهان است. امیدواریم که ایرانی ها بتوانند خوشحال باشند و بار دیگر به پیشرفت خود ادامه دهند.

این ادعاها و بهانه‌جویی ‌ها از سوی رییس‌جمهور آمریکا در شرایطی مطرح می‌شود مقامات رسمی کشورمان همواره بر صلح آمیز بودن سیاست‌های ایران در برابر دیگر کشورهای جهان و عدم مداخله در امور کشورهای دیگر تاکید کرده اند.
منبع: ایسنا