تبیان، دستیار زندگی

رونمایی از دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) گفت: دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) شامل سه بخش است و از آنجا که مقام معظم رهبری به عنوان یک طلایه‌دار حرکت استقامت شیعی مطرح هستند، دکترین را سه روز پیش برای ایشان ارسال کردیم تا پس از تأیید آن را به ۶۱ زبان ترجمه و به یک هزار منابر شیعه ارسال شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 حضرت علی اصغر(ع)
نشست خبری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه ۲۸ شهریورماه در حسینیه نورالبکاء برگزار شد. داوود منافی، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) اظهار کرد: دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) شامل سه بخش است و از آنجا که مقام معظم رهبری به عنوان یک طلایه‌دار حرکت استقامت شیعی مطرح هستند، دکترین را سه روز پیش برای ایشان ارسال کردیم تا پس از تأیید آن را به ۶۱ زبان ترجمه و به یک هزار منابر شیعه ارسال کنیم. دکترین درباره کربلا، حیات شیعه، علی اصغر(ع) و حیات کربلاست.
وی افزود: حسینیه نورالبکاء، مکانی برای دوخت لباس شیرخوارگان حسینی است که از این مکان لباس‌ها برای ۴۱ کشور جهان ارسال می‌شود. همچنین نقطه حرکت ما نذر کردن مادران برای شیرخوارگان حسینی برای یاری امام زمان(عج) است که این نذرنامه‌ها به هشت زبان عربی، اردو، انگلیسی، روسی، آذری، استانبولی، هوسایی و سواحیلی ترجمه می‌شود.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تصریح کرد: لباس‌ها به رنگ سبز که نماد رنگ سبز علوی با پیشانی‌بند یا صاحب‌الزمان(عج) است و یک صد هزار دست برای خارج از کشور ارسال می‌شود. همچنین در ۷۷ نقطه کشور ایران، کارگاه دوخت و دوز لباس شیرخوارگان حسینی به صورت خودجوش و با بودجه مردمی فعالیت می‌کند.
وی افزود: لباس‌های شیرخوارگان حسینی برای ۵۱ کشور ارسال شده و یا در حال ارسال است که خاص‌ترین کشورها همچون گینه، کنیا، سنگال، نیجریه، میانمار، گرجستان، تایلند، کانادا، اندونزی، ماداگاسگار است. همچنین در بحرین، عراق، ترکیه و شهر علی‌پور هند، کارگاه دوخت لباس است که مشغول به فعالیت هستند.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تصریح کرد: چهار هزار همایش شیرخوارگان حسینی همزمان در ایران برگزار خواهد شد. همچنین ۳۰۰ جلسه در عراق، ۳۵ جلسه در روسیه، ۱۰ جلسه در نیجریه، ۲۵ جلسه در آمریکا، ۳۷۸ در پاکستان، ۱۳ جلسه در بحرین، ۱۵ جلسه در لبنان، ۳۵ جلسه در ترکیه، ۱۵ جلسه در عربستان و ۵۰ جلسه در افغانستان برگزار می‌شود.

بزرگترین اجتماع شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا(ع) است و همه صحن‌ها برای این اجتماع آماده و به زائران خدمت خواهند کرد.


وی بیان کرد: مدیریت تحقیقات استراتژیک در مجمع جهانی حضرت علی اصغر(عج) ایجاد شد. همچنین از رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران دعوت کرده‌ایم تا در برنامه مصلی حضور داشته باشد.
منافی اظهار کرد: پس از اربعین در هیئتی متشکل از هیئت قم به واتیکان سفر خواهیم داشت تا با اسقف اعظم کاتولیک جهان دیداری داشته باشیم و گزارشاتی ارائه کنیم مبنی بر اینکه ما مدعی هستیم پرچم حضرت علی اصغر(ع) را بر فراز جهان بالا ببریم و حضرت را به جهان معرفی کنیم که معرفی مردم با حضرت سبب روشن شدن بسیاری از موارد و ممانعت از جنایات خواهد شد.
وی افزود: از خیرین سلامت دعوت می‌کنیم تا برای ساخت بیمارستان خاص حضرت علی اصغر(ع) برای کودکان اعلام آمادگی کنند تا این امر محقق شود. همچنین در یکی از کلیسا‌ها که نامش محفوظ است، مراسم حضرت علی اصغر(ع) را برگزار خواهیم کرد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) تصریح کرد: اولین سوگواره بین‌المللی شعر حضرت علی اصغر(ع) را با مشارکت جامعة‌المصطفی(ص) برگزار خواهیم کرد که فراخوان آن برای حدود ۲۳۰ تشکل مردمی غیرایرانی در ۱۱۵ ملیت ابلاغ شده است. همچنین ترجمه دکترین به آنها ابلاغ خواهد شد و تا پیش از ماه رجب برگزیدگان سوگواره اعلام و جوایزی اهدا می‌شود.
وی افزود: برای شیرخوارگان حسینی تهران حدود ۳۰ هزار لباس تهیه شده است که البته نیازمند ۵۰ هزار لباس هستیم اما به دلیل آنکه از حسینیه‌های مختلف می‌آیند و درخواست لباس می‌کنند، ما هم از این تعداد به آنها اهدا می‌کنیم.
منافی اظهار کرد: بزرگترین اجتماع شیرخوارگان حسینی در حرم امام رضا(ع) است و همه صحن‌ها برای این اجتماع آماده و به زائران خدمت خواهند کرد.
وی بیان کرد: برنامه مصلی از ساعت ۹ با سخنرانی حجت‌الاسلام صدیقی، انسانی و آئینه‌چی برگزار خواهد شد.
بر اساس گزارش ایکنا در ادامه حاج حیدر توکل مداح و شاعر اهل بیت(ع) به سرودن اشعاری در حوزه حضرت علی‌اصغر(ع) پرداخت و در ادامه دکترین مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) رونمایی شد.
منبع: خبرگزاری ایکنا