تبیان، دستیار زندگی

لزوم حضور جدی سمن‌ها در طرح جمع‌آوری کودکان کار و متکدی

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از لزوم نقش پررنگ سمن‌ها در طرح جمع‌آوری کودکان کار و متکدی خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کودکان کار
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا؛ الهام فخاری با اشاره به طرح جذب و جمع‌آوری کودکان کار و متکدی با بیان اینکه لازم بود از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پنجم در جلسات پیش و حین جمع‌آوری دعوت شود نه اینکه از اخبار مسائل را دنبال کنیم، گفت: ما باید مراقب مساله جمع‌آوری کودکان کار و متکدی باشیم و پیش و پس از جمع‌آوری ملاحظاتی را در این خصوص رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه نقش سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد در این طرح باید پررنگ‌تر دیده شود تا کمترین صدمه به کودکان وارد شود، افزود: کودکان بازیچه بهره‌کشی افراد بزرگسال شده‌اند و حالا نباید با جمع‌آوری آنها به کارشان رسمیت دهیم.

رییس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده این کودکان از نظر خانواده و سرپناه دچار مشکلاتی هستند، گفت: نباید جذب این کودکان به شیوه شهربانی رخ دهد و قبل و بعد از جمع‌آوری آنها باید تدارکاتی صورت می‌گرفت تا کودکان آسیب نبینند.

فخاری با بیان اینکه نباید اجازه بهره‌کشی از کودکان داده شود، اظهار کرد: متاسفانه کمیسیون اجتماعی شورای شهر در جلسه مشترک شهردار و وزیر کار دعوت نشده بود و این در حالی است که ما به عنوان فعالان مدنی در حوزه کودکان دغدغه‌مند هستیم و امیدواریم در جلسات آینده کمیسیون‌های مربوطه در شورا در جریان امور قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این کودکان آسیب دیده‌اند و باید نقش درمان‌گری را برای این کودکان و خانواده‌هایشان ایفا کرد، بیان کرد: بر همین اساس باید نقش سمن‌ها به عنوان ناظران مدنی در قبل، حین و پس از جمع‌آوری پررنگ دیده شود تا کمترین صدمه به این کودکان وارد شود.
منبع: ایسنا