تبیان، دستیار زندگی
.  نخستین همایش نكوداشت آیت‌الله میرزا علی آقا فلسفی با عنوان «فقیه پارسا» همزمان با اولین سالگرد ارتحال آن عالم ربانی 19 بهمن امسال با سخنرانی آیت‌الله سبحانی در مشهد مقدس برگزار می‌گردد.  حجت‌الاسلام و المسلم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش نكوداشت آیت‌الله میرزا علی آقا فلسفی در مشهد برگزار می‌گردد .

نخستین همایش نكوداشت آیت‌الله میرزا علی آقا فلسفی با عنوان «فقیه پارسا» همزمان با اولین سالگرد ارتحال آن عالم ربانی 19 بهمن امسال با سخنرانی آیت‌الله سبحانی در مشهد مقدس برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی مسعودی دبیر این همایش امروز در نشستی مطبوعاتی در قم با اعلام این خبر به تبیین شخصیت برجسته آیت‌الله میرزا علی آقا فلسفی پرداخت و گفت: از ویژگی‌های این عالم فرزانه، مؤلفه‌های علمی و معرفتی ایشان در علوم حوزوی بود. معظم‌له مكتب علمی نجف اشرف را در عرصه فقه و اصول درك كرده و از برجسته‌ترین شاگردان میرزای نائینی محسوب می‌گردد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان، تصریح كرد: آن مرحوم از معدود افرادی بود كه علاوه بر دارا بودن مقام فقاهت، ساده زیست و پرهیزكار بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مسعودی به حضور موثر مرحوم آیت‌الله فلسفی در فرآیند پیروزی انقلاب اسلامی و اهتمام ایشان به مباحث سیاسی و اجتماعی اشاره و تاكید كرد: مرحوم فلسفی از جمله عالمانی بود كه به تحولات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی زمان خود توجه داشت و با نهضت امام خمینی(ره) همگام بود.

وی افزود: آیت‌الله فلسفی به عنوان كانون و مركز ثقل اندیشه علمی و تربیت و در طول عمر پربركت خود به پرورش شاگردان بسیاری در حوزه علمیه همت گمارد و جریان عمیق پژوهشی و علمی را در این حوزه ایجاد كرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خراسان در ادامه تولید و تبلیغ اندیشه دینی را از وظایف این دفتر دانست و بیان كرد: بخشی از رسالت ما این است كه به شناسایی و بازخوانی آراء، آثار و افكار بزرگانی كه در جریان تولید اندیشه دینی موثر هستند بپردازیم و آنان را به پژوهشگران عرصه دین معرفی كنیم.

وی افزود: برای شركت در این همایش از فرهیختگان و اندیشمندان حوزه و دانشگاه دعوت به عمل خواهد آمد.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست مطبوعاتی، مدیر كل روابط عمومی و بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تمجید از مقام علمی آیت‌الله میرزا علی آقا فلسفی گفت: نكوداشت عالمان فرهیخته تجلیل از مقام علم و فضیلت است و سبب تبیین بسیاری از یافته‌های علمی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین گلزاده به انتشار ویژه‌نامه‌ای پیرامون آثار آن عالم ربانی اشاره و از عرضه تالیفات و آثار ایشان در قالب نرم افزار علمی خبر داد.خاطرنشان می‌شود، همایش نكوداشت آیت‌الله فلسفی به همت مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود